توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 50269
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۷
کره شمالی برای مذاکره با آمریکا اعلام آمادگی کرد!
کره شمالی اعلام آمادگی کرده تا بر سر توقف تمامی فعالیت های هسته ای خود با آمریکا وارد مذاکره شود. همچنین رهبر این کشور به زودی و پس از یک دهه، با رئیس جمهور کره جنوبی دیدار خواهد کرد.
کره شمالی برای مذاکره با آمریکا اعلام آمادگی کرد!
به گزارش خط نیوز به نقل از پایگاه 598، گزارش ها حاکی از آن است، کره شمالی آمادگی خود برای مذاکره با آمریکا بر سر فعالیت های هسته ای خود را اعلام کرده است.

به گزارش «تابناک»، به نقل از شبکه خبری «ای.بی.سی نیوز»، کره شمالی اعلام آمادگی کرده تا بر سر توقف تمامی فعالیت های هسته ای خود با آمریکا وارد مذاکره شود. همچنین رهبر این کشور به زودی و پس از یک دهه، با رئیس جمهور کره جنوبی دیدار خواهد کرد.

روابط دو کره که از زمان برگزاری بازی های المپیک زمستانی رو به بهبود گذاشته است، همچنان در حال گسترش است، به گونه ای که امروز سه شنبه و به دنبال دیدارهای فرستادگان ویژه سئول با قمامات کره شمالی، خبرهای بسیار مثبتی در خصوص دو کره منتشر شده است.

نخست اینکه سئول اعلام کرد، سران کره شمالی و کره جنوبی به زودی یک خط ارتباطی فوری ایجاد می کنند.

کره شمالی برای توقف فعالیت های هسته ای خود و مذاکره با آمریکا اعلام آمادگی کرد!

خبر دیگر آنکه کره شمالی می گوید،در صورت تأمین امنیت این کشور آمادگی دارد که سلاح هسته ای خود را برچیند.

و سرانجام آنکه مشاور ارشد امنیتی رئیس جمهور کره جنوبی از توافق دو کُره برای برگزاری نشستی با حضور رهبران دو کشور در اواخر ماه آینده میلادی (آوریل) خبر داده است.

این دیدار که قرار است در منطقه مرزی میان دو کشور انجام شود، اولین دیدار رهبران دو کره در بیش از یک دهه گذشته خواهد بود.

برنامه این دیدار در جریان ملاقات کیم جونگ اون با هیاتی از کره جنوبی گذاشته شد.

در همین رابطه، روز گذشته، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دیدار با هیأت عالی‌رتبه کره جنوبی، از عزم پیونگ‌یانگ برای ایجاد تاریخی نوین در اتحاد دو کره سخن گفته بود.

کیم دیروز دوشنبه در ضیافت شامی از گروه اعزامی از سوی مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی به گرمی استقبال کرد. چونگ ایویی یونگ، رئیس دفتر امنیت ملی و سو هون، رئیس سرویس اطلاعات کره جنوبی از جمله افرادی بودند که در دیدار با رهبر کره شمالی شرکت داشتند.

بنا به گزارش رسانه‌های دو کره، نامه‌ای از طرف مون جائه این به کیم جونگ اون تحویل داده شده است.
Share/Save/Bookmark