توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 18751
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۲
قلعه‌نویی:روزی که برخی‌ها از من تعریف کنند، روز مرگم است
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: روزی که برخی‌ها از امیر قلعه‌نویی تعریف کنند روز مرگم است و وقتی آنها از من تعریف نمی‌کنند یقین دارم راه را درست می‌روم.
به گزارش تسینم، امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین صبح امروز استقلال که در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، اظهار داشت: اجازه بفرمایید پیروزی مقتدرانه و قهرمانی باصلابت بسکتبالیست‌های عزیزمان را خدمت همه تبریک بگویم. آنها واقعا باعث شادی ملت شدند.
وی در ادامه افزود: اینکه بازی‌ها را پشت سر هم در یک تورنمت ببرید کار دشواری است. مشخص است که بسکتبالیست‌های ما ریاضت کشیدند. آنها قهرمان نیستند بلکه پهلوان هستند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: به آقای مشحون این قهرمانی را تبریک می‌گویم. برادران مشحون از دوستان من هستند. سالیان سال است که می‌گویم کار باید دست کاردان باشد و از ورود آدم‌های متفرقه به ورزش جلوگیری شود. مثال بارز این مورد برادران مشحون هستند که از جنس بسکتبال‌اند و می‌بینید که بسکتبال ما را به کجا رسانده‌اند.

قلعه‌نویی یادآور شد: چند سالی است که از این حرف‌ها می‌زنم اما به مافیا متهم می‌شوم! چند سالی است که من این صحبت‌ها را مطرح می‌کنم و حرفم این است که ورزش باید دست ورزشی‌ها باشد.
وی اظهار داشت: واقعا باید به بسکتبالیست‌ها تبریک گفت و امیدوارم به نحو شایسته و همانطور که از فوتبالی‌ها تقدیر کردند از این دوستان هم تمجید شود.

قلعه‌نویی با بیان اینکه «شروع خوبی در لیگ داشته‌ایم و اگر در بازی دوم برخی اشتباهات را انجام نمی‌دادیم با امتیازات بالاتری در صدر جدول قرار می‌گرفتیم»، در خصوص دیدار استقلال مقابل صبای قم گفت: در دیدار مقابل صبای قم از دقیقه ۷۰ به بعد خوب بازی نکردیم. تیمی که می‌خواهد در لیگ قهرمان آسیا حضور خوبی داشته باشد خیلی باید باکیفیت‌تر بازی کند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: در دیدار مقابل صبا به جز ۲،۳ نفر، از سایر بازیکنان ناراضی بودم، چون در شرایط خوبی، فوتبال بازی نکردند. البته این مسئله دلیل دارد که آنهم برمی‌گردد به شرایط برخی از بازیکنان ما. متاسفانه هنوز خستگی بازیکنان ملی‌پوش ما رفع نشده است و آنها استراحت کافی نداشته‌اند. این بازیکنان پیش از آغاز فصل هم بدنسازی خوبی انجام نداده‌اند و شرایط آرمانی ندارند.

وی ادامه داد: ۲ هافبک تیم ملی که تعیین کننده هم هستند و می‌توانند به تیم استقلال کمک کنند، هنوز نتوانسته‌اند کمکی به ما داشته باشند. از آنها ممنونم چون خیلی از بازیکنان بودند که با وجود اینکه آماده نبودند بازی نمی‌کردند اما این بازیکنان به خاطر استقلال بازی کردند. آنها این ضرر را می‌دهند که بازی کنند، آنهم در شرایطی که ممکن است اعتبارشان به خطر بیفتد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به پرسش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسینم مبنی بر اینکه «آیا استقلال را در لیگ قهرمان آسیا متفاوت می بینیم؟»، گفت: امیدوارم آماده باشیم و یک استقلالی ببینیم که همانند ۳ دیدار اخیر در لیگ قهرمان آسیا بازی کرد.
وی در مورد کیفیت پایین بازی‌های لیگ عنوان کرد: من هم این مسئله را قبول دارم. البته کیفیت به گل‌های رد و بدل شده ارتباطی ندارد. اعتقاد دارم آن بازی‌های که انتظار داریم انجام نشده است. در هفته‌های اول از من سوال پرسیده شد که گفتم اجازه دهید از هفته‌های ششم به بعد در این خصوص صحبت کنم، چون تیم‌ها تغییرات داشتند. در این بین ما بیشترین ضرر را کردیم که بیشترین بازیکن در تیم ملی را داشتیم، نفراتی که خستگی در تن آنها باقی مانده است.

«پس از تماشای بازی تیم خود مقابل صبا چه برداشتی داشتید؟» قلعه نویی در این مورد گفت: ۳ بار این بازی را تماشا کرده‌ام. حرف‌هایم همان است که بعد از بازی مطرح کردم. ما نسبت به بازی‌های انجام شده مقابل سپاهان و فجر سپاسی، در حد و اندازه‌های خودمان نبودیم که یکی از دلایلش خستگی بازیکنان تیم بود. ما خوب نبودیم و وقتی خوب نباشیم من به عنوان مربی نمی‌توانم مردم را گول بزنم. همان موقع پس از بازی در ذهنم بود که ما خوب نبودیم. امیدوارم در بازی‌های آتی باکیفیت باشیم.
سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: مردم از ما جلوتر هستند و نباید دروغ بگویم اما الحمدالله زیاد دروغ می‌گویم (با خنده). قرار است به مردم دروغ نگوییم چون مردم فوتبال را درک می‌کنند. وقتی تیمم خوب باز نمی‌کند و من مربی بگویم تیمم خوب بازی کرده است مردم می‌گویند این مربی دورغگویی یا مافیاست (با خنده).

«روزی که خوب نبودیم باید انتقاد کنیم و روزی هم که خوب بازی کردیم باید از بازیکنان تشکر کنیم»، وی با بیان این جمله افزود: روزی که بدهستیم باید به بازیکنان بگوییم که بد بازی کردند. پس از بد بازی کردن بازیکنان را صدا می‌زنیم و نقاط ضعف‌شان را گوشزد می‌کنیم. به عنوان مثال روز گذشته برای آرش برهانی صحنه‌های بازی را در آوردیم و به او گفتیم که در بازی چه عملکرد را داشته است. استقلال باید باکیفیت‌تر بازی کند و می‌تواند این کیفیت را داشته باشد. در کل خدا را شاکرم که صبا را شکست دادیم.
وی در خصوص مصدومان استقلال گفت: حقیقتش را بخواهید مربی روی بازیکنانی که جذب کرده حساب ویژه‌ای بازی می‌کند. وقتی اول فصل ۳ مصدوم بدهید کارهای‌تان بهم می‌خورد. در میانه میان روی جمشیدیان حساب ویژه‌ای باز کرده بودیم اما این بازیکن مصدوم شد. امیدواریم که او هرچه زودتر به شرایط آرمانی‌اش برسد. دست ما خالی نیست اما در برخی پست‌ها بازیکن کم داریم.

«برخی‌ها به امیر قلعه‌نویی حمله می‌کنند آیا این حملات همچنان ادامه دارد؟»، سرمربی استقلال در پاسخ به این پرسش گفت: روزی که آنها از امیر قلعه‌نویی تعریف کنند روز مرگم است! وقتی از من تعریف نمی‌کنند یقین دارم راه را درست می‌روم. خدا را شکر این آدم‌ها که شما آنها را به خوبی می‌شناسید فقط از من بد می‌گویند.
Share/Save/Bookmark