توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 58441
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۲
محمدی: یزدانی از خوانی سخت عبور کرد/ مشکل حسین‌‌خانی روحی است
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: مسئله حسین‌خانی روحی است و من احساس کردم که مصطفی باید مدتی از این فضا دور باشد تا از این فشار روحی خارج شود.
محمدی: یزدانی از خوانی سخت عبور کرد/ مشکل حسین‌‌خانی روحی است
غلامرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص حضور تیم منتخب ایران در جام دانکلوف اظهار داشت: اصل موضوع این است که نباید از حضور در تورنمنت‌ها واهمه داشته باشیم. اگر شرایطش را داشتیم و دست‌مان از نظر کشتی گیر باز بود و نفرات بیشتری داشتیم حتما با تیم کامل‌تری به دانکلوف می‌رفتیم اما چندین مسابقه پشت سر هم داریم و برنامه‌مان خیلی فشرده است.

وی افزود: در دو-سه ماه آینده جام جهانی، آسیایی امیدها و بزرگسالان را در پیش داریم. با این دیدگاه در جام دانکلوف شرکت کردیم و این اتفاق از چند منظر برای‌مان خیلی خوب بود. با توجه به نتیجه، کشتی ما به چنین اتفاقی نیاز داشت تا از شوک یکی در سال گذشته خارج شود و با امید بیشتری به راه‌مان ادامه دهیم. در چنین جام‌هایی کسب نتیجه خیلی نباید مهم باشد اما هر جایی که خوب نتیجه بگیریم شیرین است.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد عملکرد رضا یزدانی در این جام تصریح کرد: هدف ما موضوع تاکتیکی و تکنیکی بود، رضا یزدانی بیشتر از دو سال روی تشک نرفته بود. خیلی‌ها فکر می‌کردند رضا نتواند این فشار را تحمل کند و ادامه نخواهد داد یا اینکه در مسابقه سنگین شرکت نخواهد کرد اما خداراشکر او ادامه داد و از خوانی فشرده و سخت عبور کرد.

محمدی در مورد حسن یزدانی و پرویز هادی گفت: بعد از جهانی بوداپست اکثر کشتی گیران سرشناس دنیا در میدان حاضر شده بودند و این بهترین جا برای این دو نفر بود که کشتی بگیرند. در بوداپست اشتباهاتی رخ داده بود که کشتی گیران نباید آنها را تکرار کنند. باید آسیب شناسی و ضعف‌ها را برطرف کنیم.

دارنده دو مدال نقره و دو برنز جهان به عملکرد مصطفی حسین خانی در این تورنمنت اشاره کرد و گفت: مشکل مصطفی عدم اعتماد به نفس است. او در بلغارستان بد کشتی نگرفت و حتی باید عبدالرحمانوف ازبک را می‌برد و از او سرتر بود. چیزی که می‌گویم کاملا صادقانه است. او روی همه کشتی هایش سوار بود و حتی با حریف ترک هم خوب مبارزه کرد. مسئله حسین خانی، روحی است و من احساس کردم که مصطفی باید مدتی از این فضا دور باشد تا از این فشار روحی خارج شود. او به بازسازی روحی احتیاج دارد.

محمدی با اشاره به اینکه از حسین خانی برای شرکت در دور جدید تمرینات دعوت نشده، عنوان کرد: تحت هیچ شرایطی نه با حسین خانی و نه هیچ کشتی گیر دیگری برخورد حذفی نخواهیم کرد. باید سرمایه‌های‌مان را حفظ کنیم. این را همیشه گفته‌ام و شعار نیست. باز هم می‌گویم که کارمان سخت است و نیاز به تلاش دوچندان داریم. هرچند نباید به چنین نتایجی دلخوش کنیم اما خوشحالم که در جام دانکلوف خوب نتیجه گرفتیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد تحلیل والنتین یوردانف اسطوره کشتی دنیا از وی در روز دوم جام دانکلوف گفت: روز اول مسابقات من را دید و بعد روز دوم دیدم که کسی را دنبالم فرستاد و شیلد یادبود را اهدا کرد. حرکت خیلی قشنگی بود و واقعا لذت بردم. او چند سال رئیس فدراسیون کشتی بلغارستان بود و حالا رئیس کمیته ملی المپیک این کشور شده است.
Share/Save/Bookmark