توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 36481
شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۱
عراقچی:برخی راه‌حل‌های لوزان پاسخگونیست
عضو ارشد مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه تغییر مواضع برخی کشورهای ۱+۵ بعد از مذاکرات لوزان کار را مقداری سخت‌تر کرده است، تأکید کرد: تمدید مذاکرات فعلا در دستور کار نیست و تیم مذاکره کننده تلاش می‌کند در تاریخ تعیین شده به جمع‌بندی برسد.
سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: فعلا تمدید در دستور کار ما نیست بنای ما این است که در تاریخ تعیین شده به یک جمع بندی برسیم و اگر مقدور نشود، ممکن است کار ما چند روزی ادامه پیدا کند تا بشود جمع‌بندی کرد.

عراقچی خاطرنشان کرد: به دنبال رسیدن به جمع بندی هستیم و در این دوره بنای تمدید به صورت ادوار قبلی را نداریم که چندین ماه تمدید بشود ولی ممکن است چند روزی نیاز باشد که کار ادامه پیدا کند .

معاون وزیر خارجه در گفت‌وگو با العالم در خصوص میزان پیشرفت مذاکرات گفت: فکر می کنم در موقعیتی نیستم که از درصد پیشرفت خاص صحبت کنم به خصوص که کار در بعضی قسمتها کمی جلو رفته و در بعضی قسمتها کیفی جلو رفته است .

وی در ادامه تأکید کرد: ما یک متن اصلی توافق داریم و چندین متن ضمیمه و در هر کدام از اینها یک مقداری کار جلو رفته است و نمی‌شود در مجموع الان جمع بندی کرد که چقدر کار جلو رفته است، ولی بخش نسبتا خوبی از کارها انجام شده است. قسمت زیادی از متنها نهایی شده است. البته آن قسمتهایی که باقی مانده ارزش کیفی و محتوایی خودش را دارد که باید در خصوص آنها توافق شود.

عراقچی ادامه داد: الان اجازه بدهید مذاکرات روند خودش را طی کند، ما در خیلی از موارد در لوزان به راه حلهای خوبی رسیدیم و الان آن راه حلها پیاده می‌شود، ولی در بعضی موارد در لوزان به راه حل نرسیدیم و همچنین برخی راه حلهایی که در لوزان به آنها رسیدیم پاسخگو نیست به خصوص اینکه بعد از لوزان برخی از کشورهای ۱+۵ اظهاراتی داشتند و مواردی را مطرح کردند و تغییراتی در مواضع‌شان مشاهده شد و این یک مقدار زیادی کار را سخت‌تر کرده است. ما در حال بحث در این موارد هستیم و امیدواریم بتوان اینها را مجددا به یک نظم معقول درآورد تا انشاء الله کار نگارش را در پی آن انجام داد.
Share/Save/Bookmark