توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65461
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
وقتی کرونا به داد مصرف گاز می‌رسد
وقتی کرونا به داد مصرف گاز می‌رسد
به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، محدودیت‌های کرونایی می‌تواند مصرف گاز را حدود هفت تا هشت درصد کاهش دهد.

سیروس شهبازی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به محدودیت فعالیتی که به دلیل شرایط کرونا برای مراکز تجاری، اصناف و... ایجاد شده، ادامه داد: در برخی دستگاه‌ها نیز حضور شیفیتی نیروها را داریم و همچنین مدارس و مراکز دانشگاهی نیز فعالیتی ندارند و میزان مصرف همه این مشترکین کاهش خواهد داشت.

وی اظهار کرد: سهم بخش تجاری و اداری که مجموع این مشترکین را شامل می‌شود، از مصرف گاز استان حدود 10 درصد است که می‌توان امیدوار بود با تعطیلی واحدهای صنفی، بخشی از دستگاه‌ها و خصوصا مدارس شاهد کاهش حدود هفت تا هشت درصدی مصرف گاز باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در خانه ماندن مردم تاثیر چندانی روی افزایش گاز در بخش خانگی ندارد، یادآور شد: افرادی که سر کار می‌روند معمولا در طی روز وسایل گرمایشی را خاموش نمی‌کنند، پس میزان مصرف در صورتی که در منزل بمانند تغییر محسوسی نخواهد داشت.

شهبازی با بیان اینکه مصرف گاز در کرمانشاه در روز اول آذر که بارندگی و سرد شدن هوا را داشتیم حدود 11.5 میلیون مترمکعب بود، خاطرنشان کرد: سال گذشته در روزهای سرد مصرف 13 میلیون مترمکعبی را داشتیم که این تفاوت بیانگر کاهش مصرف است.

وی تاکید کرد: این کاهش مصرف در حالی رخ داده که امسال تعداد مشترکین ما نسبت به سال گذشته بین 24 تا 25 هزار مورد اضافه شده و باید به همین میزان افزایش مصرف هم می‌داشتیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه ادامه داد: البته این کاهش مصرف به معنای آن نیست که مردم صرفه‌جویی را کنار بگذارند، چون هنوز روزهای زیادی تا پایان فصل سرما باقی مانده و احتمال اینکه روزهای سردتری هم داشته باشیم وجود دارد.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark