توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 54111
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۱
فواید ۲ بار ورزش کردن در روز چیست؟
دو بار در روز ورزش کردن به شما اجازه می‌دهد ظرفیت سوخت و ساز خود را بالا ببرید، سنتز پروتئین را افزایش دهید و خروجی آنابولیک بهتری بگیرید.
فواید ۲ بار ورزش کردن در روز چیست؟
به گزارش خط نيوز، حتماً می‌دانید که ورزش روزانه هم برای سلامتی و هم برای کاهش وزن مفید است؛ اما تکرار کردن تمرینات یکنواخت با همان شدت یکسان تفاوت خاصی ایجاد نمی‌کند.

دو بار ورزش کردن در روز معمولاً برای ورزشکارانی است که در سطح بالایی ورزش می‌کنند و برای یک آدم معمولی، یک جلسه ورزش در روز کافی است؛ اما این دلیل نمی‌شود شما نتوانید دو بار در روز ورزش کنید.

اگر بتوانید برنامه‌ای مناسب شرایط و هدفتان تنظیم کنید حتماً می‌توانید با دو بار در روز ورزش کردن از فواید بی‌نظیری بهره‌مند شوید.صبح‌ها سعی کنید روی عضلات بزرگ‌تر متمرکز شوید و در ابتدای عصر بیشتر تمرینات مجزا را برای عضلات کوچک‌تر چون ساق پا، بازو و گردن انجام دهید.

طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ انجام شد معلوم شده سبک زندگی یکجانشینی، ریسک فاکتوری برای بیماری‌های قلبی و افزایش سایز کمر است.دو بار در روز ورزش کردن، فعالیت روزانه‌تان را بیشتر می‌کند و می‌تواند کمک خوبی برای افزایش عضله سازی و تقویت عضلات باشد.

دو بار در روز ورزش کردن به شما اجازه می‌دهد ظرفیت سوخت و ساز خود را بالا ببرید، سنتز پروتئین را افزایش دهید و خروجی آنابولیک بهتری بگیرید. همه‌ی این‌ها سلامت و عملکرد کلی ورزشی‌تان را بهبود خواهند داد.

اما یادتان باشد که بین دو جلسه تمرین در روز باید دست کم شش ساعت فاصله بگذارید و هر دو وعده باید شامل تمرینات با شدت متوسط باشند.

اگر می‌خواهید با شدت بیشتری تمرینات را انجام دهید پس فاصله‌ی دو وعده تمرین را بیشتر کنید.

تمرینات قدرتی را اول صبح و تمرینات کوتاه مدت‌تر را در ساعات بعدی روز انجام دهید.

تمرین خود را به آرامی شروع کنید و تدریجاً شدت را افزایش دهید.

برای ریکاوری بهتر عضلات بین دو وعده تمرین یک چُرت کوتاه بزنید و حتماً در این فاصله،تغذیه‌ی مناسب و آب رسانی به بدن داشته باشید.در روزهای استراحت مدیتیشن کنید و استراحت پویا داشته باشید.

تنوع در تمرینات روزانه را فراموش نکنید تا همه‌ی هدف‌هایتان را شامل شوند.

یادآوری می‌کنیم که تمرینات شما باید کنترل شده باشند تا دچار تمرین زدگی نشوید و استرس و فشار بیش از حد به بدن وارد نشود.

منبع: تبیان
Share/Save/Bookmark