توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 58892
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۷
ترامپ مدیر سرویس مخفی امریکا را برکنار کرد
در ادامه تغییرات در رده‌های بالای وزارت امنیت داخلی امریکا، مدیر سرویس مخفی این کشور نیز از سمتش کنار می‌رود.
ترامپ مدیر سرویس مخفی امریکا را برکنار کرد
به گزارش خط نيوز، سارا سندرز، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت‌: «رندولف تکس الس، مدیر سرویس مخفی امریکا به زودی سمتش را ترک خواهد کرد». به گفته سندرز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا اقدام به انتصاب جیمز مورای، یک مقام باسابقه سرویس مخفی به مدیریت این سازمان به جای الس کرده است و مورای ماه آینده میلادی کارش را در این سمت آغاز خواهد کرد.

این کناره‌گیری همزمان با تغییرات اخیر در وزارت امنیت داخلی امریکا رخ داده است؛ تغییراتی که از چند روز پیش با اقدام دونالد ترامپ در کنار گذاشتن کاندیدایش برای مدیریت سازمان اعمال قوانین مهاجرتی و گمرکی آغاز شد. به گفته دو مقام امریکایی، به دنبال استعفای نیلسن، استفن میلر، مشاور ارشد کاخ سفید و از حامیان اعمال سختگیری بر مهاجران، درصدد کنار گذاشتن یک مقام ارشد دیگر وزارت امنیت داخلی یعنی «لی‌فرانسیس سیسنا» از مدیریت سازمان خدمات مهاجرتی و شهروندی امریکا است.

الس سابقاً ژنرال تفنگداران دریایی بوده و ارتباط قبلی با سرویس مخفی نداشته و پیش‌تر از سوی جان کلی، رئیس دفتر سابق کاخ سفید برای این سمت پیشنهاد شده بود. او سابقه خدمت به عنوان معاون موقت کمیسیونر سازمان محافظت از مرز و گمرک امریکا را داشته است. الس در پیامی به کارمندان آژانس گفت، اخراج نشده، اما در عین حال اظهار کرد، ترامپ دستور به اجرای انتقال قدرت‌های منظم در میان رهبران سازمان او را داده است. او از اینکه نتوانسته قبل از انتشار این خبر به سازمانش موضوع را اطلاع‌رسانی کند، اظهار تأسف کرد.

منبع: روزنامه جوان
Share/Save/Bookmark