توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 57082
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۰
سرمربی سابق تیم ملی تشریح کرد؛
یاران کی‌روش دنبال انتقام گرفتن از عراق نباشند!
یاران کی‌روش دنبال انتقام گرفتن از عراق نباشند!
سرمربی سابق تیم ملی ایران با اشاره به آمادگی این تیم، گفت: اگر مقابل عراق دنبال انتقام گرفتن نباشیم، پیروزی مقابل این تیم دور از دسترس نیست.

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دیدار تیم ملی ایران مقابل عراق برای تعیین صدرنشین گروه D گفت: گروه ما در این دوره از رقابت‌ها بسیار آسان بود. ایران و عراق، دو تیم درجه یک بودند. دو تیم دیگر مثل ویتنام و یمنِ جنگ زده درجه سه هستند. ما همیشه از گروه‌هان در این مسابقات بالا آمده‌ایم. تا الان هفت گل زدیم و با آمادگی خوبی به مصاف عراق می‌رویم. از ابتدا مشخص بود که هر دو تیم ایران و عراق بالا می‌روند.

سرمربی سابق تیم ملی ادامه داد: این دیدار برای تعیین تیم برتر گروه است و مشخص می‌شود تیم ما چند مرده حلاج است. به نظرم، ما ویتنام را به زور بردیم چون آن ها دفاعی بازی می‌کردند. به نظر من بردن عراق دور از دسترس نیست اگر تیم ایران دنبال انتقام گرفتن نباشد.

وی یادآور شد: همیشه می‌گویند آمادگی بدنی، تاکتیک و مسائل روحی و روانی اهمیت بالایی دارد ولی مقابل عراق روحیه تیم بسیار مهم است. نباید عجله کنیم. اگر روحیه تیم را کی روش که استاد این مسائل است بالا نگه دارد، موفق می‌شویم. او جزو ۱۰ مربی برتر جهان است اما ایرادهایی دارد.

ابراهیمی افزود: در دو بازی اخیر عراقی ها در آخر بازی از نظر بدنی کم آوردند و دست به زانو روی زمین نشستند ولی تیم ایران خیلی آماده است و بازیکنان ما برآمده از لیگ برتر هستند که سطح بالایی دارد.

او با اشاره به ماهیت هجومی تیم ملی در آسیا، یادآور شد: ما در آسیا مثل اسپانیا هستیم و ویتنام و یمن مقابل ما دفاعی بازی کردند. وقتی تیم مقابل دفاعی بازی می‌کند، سخت می‌توان گل زد.

ابراهیمی گفت: در بازی با عراق باید صددرصد در خط میانی تمرکز بیشتری داشته باشیم و تعداد پاس‌های بیشتری بدهیم. با رفتن به کناره زمین و سانتر روی دروازه می‌توانیم موفق شویم چون وسط زمین عراق قدرتمند است و در کناره‌ها ضعف دارد. اگر این برتری را نشان دهیم و عراق را ببریم، می‌توانیم بگوییم مقتدرانه صعود کردیم.

سرمربی سابق تیم ملی ادامه داد: ما بازیکنان خوبی در داخل و خارج از زمین داریم. کی‌روش در دو بازی نخست بازیکنانش را آزمایش کرده است. در خط هافبک یک مقدار بازیکنان ما تک روی کردند. امیری برای خودش کار می‌کند. دژاگه هم برای خودش کار می‌کند. امید ابراهیمی هم تخریب می‌کند. خط هافبک حرف اول را در زمین مسابقه می‌زند.

او درباره کیفیت تیم‌های مدعی جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: نه استرالیا در اندازه خودش بوده، نه ژاپن خوب ظاهر شده، کره‌جنوبی هم چیزی نشان نداده و عراق هم قبلا قوی‌تر از زمان حال بوده است. عربستان و ایران تیم‌های بسیار خوبی هستند. اردن هم جزو تیم های درجه دو است ولی خیلی خوب کار کرده است.
Share/Save/Bookmark