توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 32836
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
مدیر اجرایی نیویورک میگوید؛
قدرت شفابخش نوع دوستی
افراد اندکی از فواید نوعدوستی و مهربانی بر روح و جسم آگاه هستند. مهربانی نه تنها حس خوبی به فرد میدهد بلکه به طور قابل توجهی در سلامت جسمی و ذهنی تأثیر میگذارد.
قدرت شفابخش نوع دوستی
به گزارش خط نیوز به نقل از ایران، «آلن لوکس» مدیر اجرایی مؤسسه بهداشت و سلامتی در نیویورک میگوید: مطالعات زیادی قدرت شفابخش و ثمرات معنوی کمک به دیگران را نشان میدهد. نتایج تحقیقات حاکی از آن است، افرادی که به همنوعان خود کمک میکنند شادتر و سالمتر از دیگران زندگی میکنند. فواید مهربانی تنها مختص بزرگسالان نیست.

یک تحقیق استرالیایی نشان داده، کودکان نوپا زمانی که به دیگران کمک میکنند، شادی بیشتری را از خودشان بروز میدهند به عبارتی کاهش اضطراب و افسردگی و افزایش حس سرخوشی از مزایای سلامت روانی مهربانی است. نوعدوستی با سلامت جسم و افزایش طول عمر مرتبط است.

دانشمندان دانشگاه میشیگان میگویند: افرادی که به دوستان، بستگان و همسایگان شان کمک میکنند در مقایسه با افرادی که در نوعدوستی شرکت نمیکنند، میزان مرگ و میرشان کمتر است. مهربانی به ترشح هورمون «اکسی توسین» که به هورمون عشق و مهربانی معروف است ، کمک میکند. اکسی توسین خواص درمانی زیادی دارد و باعث کاهش التهاب، بهبود زخم و کاهش فشار خون میشود.


هورمون «اکسی توسین» نوعی ماده شیمیایی است که توسط مغز ترشح میشود. «اکسی توسین» را هورمون عشق مینامند که باعث ایجاد خلقوخوی بهتر میشود.
Share/Save/Bookmark