توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 37336
دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۸
لفاظی‌هایی که پایان ندارد؛
توافق هم تغییری ایجاد نکرد/ هزار حمله هوایی به ایران در چند هفته!
«چنین جنگ هوایی که شامل هزار حمله هوایی در چند روز تا چند هفته است، به احتمال زیاد نیروگاه ها و تمامی زیرساخت های مربوط به تاسیسات هسته ای ایران را نابود خواهد کرد.»
توافق هم تغییری ایجاد نکرد/ هزار حمله هوایی به ایران در چند هفته!
به گزارش خط نیوز به نقل از جام نیوز، با وجود اعتراف بسیاری از مقامات و کارشناسان غربی به عواقب سنگین استفاده از گزینه نظامی علیه ایران، تلاش برای استفاده ابزاری از این موضوع و مانور رسانه ای حول محور آن همچنان ادامه دارد.

در همین راستا، روزنامه آمریکایی "یو‌اس‌ای تودی" (USA Today) در خبری تحت عنوان "حمله به ایران می تواند تلاش این کشور برای ساخت بمب هسته ای را دو سال به تعویق بیاندازد" ضمن مصاحبه با دو افسر ارشد آمریکایی که به ادعای این روزنامه در برنامه ریزی حمله احتمالی علیه ایران نقش دارند، به بررسی این حمله پرداخته است.

در این گزارش آمده است: «به گفته مقامات نظامی و کارشناسان، حمله به تاسیسات هسته ای ایران به احتمال زیاد می تواند تلاش رژیم ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته ای را یک یا دو سال به عقب براند. لازمه این اقدام، موجی از حملات با بمب های فوق سنگین "نفوذگر مهمات انبوه" است.

افسر ارشدی که در جریان برنامه ریزی چنین حمله ای قرار دارد در مصاحبه با "یو‌اس‌ای تودی" اظهار داشت که "حمله ای جامع می تواند ابتدا دفاع هوایی ایران را از کار انداخته و پس از آن تاسیسات هسته ای این کشور که در عمق زمین قرار دارد را نابود کند. این حملات پیگیری دستیابی به تسلیحات هسته ای توسط ایران را دو سال به تعویق خواهد انداخت."»

"یو‌اس‌ای تودی" نوشت: «پرزیدنت اوباما هفته گذشته در یادداشتی که در بسیاری از روزنامه های سراسر کشور منتشر شد، اظهار داشت در صورت نقض توافق جاری توسط ایران، این امکان وجود دارد که ما هیچ انتخاب دیگری بجز اقدام نظامی نداشته باشیم.


دو افسر ارشدی که در برنامه ریزی حملات احتمالی به ایران دست دارند و نخواستند نامشان فاش شود، امروز با "یو‌اس‌ای تودی" مصاحبه کردند.

بر اساس گفته های این دو افسر ارشد، حمله آمریکا به ایران مستلزم چیزی بیش از بمباران تاسیسات هسته ای است. در صورتی که ایران تلاش کند حمل و نقل در خلیج فارس را متوقف نماید، این حمله می تواند موجب حملات تلافی جویانه در خلیج فارس شود.»

در ادامه این گزارش آمده است: «"مایکل اوهانلون" عضو ارشد و کارشناس نظامی موسسه "بروکینگز" در رابطه با این حملات می گوید: "چنین جنگ هوایی که شامل هزار حمله هوایی در چند روز تا چند هفته است، به احتمال زیاد نیروگاه ها و تمامی زیرساخت های مربوط به تاسیسات هسته ای ایران را نابود خواهد کرد." بر اساس برآورد "اوهانلون" چنین حمله ای می تواند برنامه هسته ای ایران را یک تا پنج سال به عقب براند.»

افسرهای آمریکایی از ضرورت انتقال نیرو و تجهیزات به خاورمیانه قبل از حمله به ایران نیز سخن به میان آورده و گفته اند: «پنتاگون قبل از آن که حتی اولین بمب پرتاب شود و یا اولین موشک شلیک شود، باید افراد و تسلیحات لازم را به خاورمیانه انتقال داده و نیروهای آمریکایی باید به پایگاه ها و تاسیسات بندری در خلیج فارس دسترسی داشته باشند.»

پایگاه "آنتی وار" (Antiwar) ضمن پرداختن به گزارش "یو‌اس‌ای تودی" و اعتراض به اظهارات مقام آمریکایی در گزارشی تحت عنوان "با وجود توافق هسته ای مقامات آمریکایی هنوز از حمله به ایران دم می زنند" نوشت: در سالهای گذشته همواره مقامات آمریکا در جریان تلاش های دیپلماتیک ایران را به استفاده از گزینه نظامی تهدید کرده اند. حتی در دو هفته پس از توافق نیز تهدید ایران به حمله بیشتر از پیش بوده است.

اما باید گفت حمله به ایران یک جنایت جنگی در بالاترین مرتبه آن است چرا که ایران برنامه نظامی هسته ای ندارد؛ این حقیقتی است که مجامع اطلاعاتی آمریکا بارها به آن اعتراف کرده اند. از این رو حمله به تاسیسات هسته ای ایران به معنی حمله مستقیم به زیرساخت های غیرنظامی این کشور است یعنی حمله به نیروگاه های برق و راکتور ایزوتوپ پزشکی.»
Share/Save/Bookmark