توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 29326
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۴
تلفن و اينترنت پايتخت يمن به علت درگيري‌ها قطع شد
در حالی‌که تنش‌ها در صنعا پس از سه روز درگیری‌های مرگبار بین نیروهای ارتش و شیعیان حوثی تشدید شده است، مقامات یمن روز جمعه خدمات تلفن و اینترنت را در پایتخت این کشور قطع کردند.

به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری شین‌هوا از صنعا، ارتباطات پس از درگیری‌های شبانه بین دو طرف در شمال غربی پایتخت یمن قطع شد.

برخی منابع در وزارت دفاع یمن صبح روز جمعه اعلام کردند نیروهای امنیتی و سربازان در حال آماده‌باش هستند.

جت‌های جنگنده نیز بر فراز پایتخت یمن در حال گشتزنی هستند.
شیعیان حوثی روز پنجشنبه پس از حدود سه روز درگیری با نیروهای ارتش در مناطق حومه شمال غربی صنعا، وارد این شهر شدند.

منابع امنیتی در گفتگو با شین‌هوا اعلام کردند حوثی‌ها پنجشنبه شب به سوی شبکه تلویزیونی یمن در شمال صنعا، راکت شلیک کردند.

این تازه‌ترین مورد از تشدید درگیری‌های بین نیروهای دولتی و شیعیان حوثی است.

این منبع گفت شبکه تلویزیونی دولتی یمن که بر روی تپه‌ای در کنار جاده اصلی منتهی به فرودگاه بین‌المللی صنعا واقع شده است، به مدت چند ساعت هدف تیراندازی شدید بود.

این منبع افزود ارتش، نیروهای کمکی از جمله چندین تانک به منظور حفاظت از شبکه تلویزیونی مستقر کرده است.
انفجارهای قدرتمند تا صبح روز جمعه این منطقه را که همچنین نزدیک دانشگاه ایمان متعلق به حزب سنی اصلاح و پایگاه لشکر یکم زرهی واقع شده است، به لرزه درآورد.

حوثی‌ها، این دو مکان را محاصره کرده‌اند و با نیروهای ارتش درگیر شده‌اند؛ درگیری‌هایی که بیش از ۵۰ کشته در دو روز گذشته برجا گذاشته است.

روز چهارشنبه، درگیری‌های بین ارتش و حوثی‌ها در صنعا به کشته شدن دست‌کم ۲۰ سرباز منجر شد.

این درگیری‌های مرگبار پس از آن آغاز شد که مذاکرات بین دولت تحت کنترل سنی‌ها و شیعیان حوثی به منظور پیدا کردن راه‌حلی برای پایان دادن به بحران روز دوشنبه به بن‌بست خورد.

شرکت‌های هواپیمایی خارجی نیز پنجشنبه شب به علت درگیری‌های بین ارتش و حوثی‌ها در پایتخت یمن، پروازهای خود را به فرودگاه بین‌المللی صنعا به مدت ۲۴ ساعت به حال تعلیق درآوردند.
Share/Save/Bookmark