توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65416
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۴
رئیس‌جمهور آمریکا شکست خود در انتخابات را نمی‌پذیرد؛
ترامپ فرمان جنگ داد
همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، ترامپ درنهایت نتایج انتخاباتی منتشرشده در ایالاتی مانند آریزونا، پنسیلوانیا ، ویسکانسین، میشیگان،جورجیا و نوادا را نپذیرفته و خود را برای اعتراض رسمی به نتایج انتخابات و البته به‌صورت همزمان، شورش و اعتراض گسترده هوادارانش آماده می‌کند.
ترامپ فرمان جنگ داد
همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، ترامپ درنهایت نتایج انتخاباتی منتشرشده در ایالاتی مانند آریزونا، پنسیلوانیا ، ویسکانسین، میشیگان،جورجیا و نوادا را نپذیرفته و خود را برای اعتراض رسمی به نتایج انتخابات و البته به‌صورت همزمان، شورش و اعتراض گسترده هوادارانش آماده می‌کند.
من برنده هستم نه بایدن
با وجود تداوم انتشار پیام‌های تبریک رهبران سیاسی جهان به جو بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات‌متحده و پیوستن بسیاری از سیاستمداران آمریکایی به این موج حتی در میان جمهوری‌خواهان، دونالد ترامپ همچنان بر ادعای پیشین خود مبنی بر پیروزی در این انتخابات و وقوع تقلب‌های گسترده در جریان شمارش آراء اصرار دارد.
به گزارش یورونیوز، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که تنها دو ماه و نیم دیگر از مهلت رسمی سکونتش در کاخ سفید باقی مانده است، با انتشار پیام‌های توییتری جدید ادعاهای خود را تکرار کرد.
او نوشت: «ما معتقدیم که این افراد دزد هستند. سیستم‎های شهرهای بزرگ فاسد هستند. این انتخابات دزدیده شد. امروز صبح بهترین نظرسنجی در بریتانیا نیز نوشت که به‌وضوح این یک انتخابات سرقت شده بود. تصور این‌که بایدن در برخی از ایالت‌ها از اوباما پیشی بگیرد، غیرممکن است.»
آماده شورش شوید
همزمان با پیام‌های توییتری دونالد ترامپ، شماری از طرفداران او در ایالت‌های مختلف آمریکا به خیابان‌ها آمده و شعار «هنوز تمام نشده است» سر دادند و ادعاهای دونالد ترامپ درباره پیروزی دموکرات‌ها با تقلب را تکرار کردند.گروهی از هواداران دونالد ترامپ نیز درحالی‌که اسلحه حمل می‌کردند در مراکز برخی شهرها ازجمله آستین، بیسمارک و فینیکس دست به تجمع زدند.ترامپ از هواداران خود خواسته است تا خود را برای اعتراضات گسترده در واکنش به اعلام خبر پیروزی بایدن آماده کنند.
در آتلانتا، مرکز ایالت جورجیا که سنگر دیرینۀ جمهوری‌خواهان محسوب می‌شود، حدود هزار نفر از طرفداران دونالد ترامپ به خیابان‌ها آمدند و درحالی‌که شعار «اخبار جعلی» و «هنوز تمام نشده» سر می‌دادند، سطح خیابان‌ها را با پرچم آمریکا و پوسترهای ترامپ پر کردند.
شعار طرفداران بایدن در مقابل ترامپ
اما پس از اعلام خبر پیروزی جو بایدن در این انتخابات، بسیاری از مخالفان دونالد ترامپ در واشنگتن در مسیر بازگشت خودروی او از زمین گلف به کاخ سفید ایستاده و درحالی‌که خودروی ترامپ را با انگشت نشان می‌دادند، فریاد «بازنده، بازنده» سر دادند.
مخالفان دونالد ترامپ، مقابل هتل او در واشنگتن نیز تابلوی بزرگی نصب کرده‌اند که روی آن نوشته شده است: «با حقیقت روبه رو شو»
گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون برخلاف ادعای طرفداران ترامپ، هیچ مدرکی مبنی بر تقلب جدی در آرا یافت نشده است؛ طی دو روز گذشته برخی از مقامات جمهوری‌خواه نیز در سراسر کشور از ترامپ فاصله گرفتند و از وی خواستند این نتیجه را بپذیرد.به گفتۀ باربارا پری، مدیر مطالعات ریاست جمهوری در مرکز میلر دانشگاه ویرجینیا، مسئله رد کامل موقعیت کنونیِ جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور قانونی از سوی دونالد ترامپ و حامیان وی، چیز جدیدی در تاریخ سیاسی آمریكاست.
او می‌گوید: «ما تاکنون رهبری نداشته‌ایم كه پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری به طرفدارانش بگوید که انتخابات ما به سرقت رفته است. پیش‌ازاین مواردی دیده شده بود که یک رئیس‌جمهور به شدت عصبانی شده باشد و از شرکت در مراسم سوگند خودداری کند، اما نه اینکه طرفدارانش را به سمتی سوق دهد که بگویند در انتخابات تقلب شده است.»
دودستگی جمهوری‌خواهان در حمایت از ترامپ
درعین‌حال، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا اشاره کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب کشورش مردی خوب است که آمریکا را متحد خواهد کرد و متعهد شد به هر طریقی که بتواند به او کمک کند. جورج بوش در تماس تلفنی با بایدن ضمن تبریک به او به دلیل پیروزی در انتخابات سوم نوامبر اظهار کرد، آمریکایی‌ها می‌توانند مطمئن باشند که انتخابات آمریکا تا حد زیادی شفاف بود و نتیجه آن مشخص است.او درعین‌حال اظهار کرد: دونالد ترامپ حق درخواست بازشماری آرا و شکایت کردن را دارد.
با این‌ حال تد کروز سناتور حزب جمهوری‌خواه تأکید کرده است که با بازشماری آرا، شانس پیروزی ترامپ در انتخابات وجود خواهد داشت.
اسناد تقلب را ارائه خواهیم کرد
«رودی جولیانی» وکیل شخصی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا مدعی شد، شواهد محکمی برای وقوع تقلب در انتخابات وجود دارد.به نوشته روزنامه «سان»،‌ جولیانی در مصاحبه‌ای گفت: «قبول شکست توسط او در حال حاضر کاری اشتباه است. شواهد محکمی وجود دارد که دستکم در سه یا چهار ایالت و احتمالاً ۱۰ ایالت [انتخابات] دزدیده شده است.به‌عبارت‌دیگر، این [دزدی] بر اساس آرای غلط رخ داده است. حالا نمی‌توانید اجازه دهید انتخاباتی بدون به چالش کشیده شدن به تاریخ بپیوندد».
جولیانی درباره تقلب انتخاباتی دموکرات‌ها در ایالت پنسیلوانیا گفت: تیم ترامپ ۶۰ تا ۷۰ ناظر انتخاباتی جمهوری‌خواه در حوزه‌های شمارش آرای شهر فیلادلفیا داشت و در شهر پیتزبورگ نیز ناظرانی وجود داشتند که شاهد تقلب بوده‌اند.
او دراین‌باره گفت:‌ «در پیتزبورگ ناظرانی داریم که آن‌ها را ۲۴ ساعت دور از اتاق شمارش آرای پُستی یا بیرون از آن نگه‌داشته اند که این‌ها درواقع مشکوک‌ترین رأی‌ها هستند. در خلال این بازه زمانی دستکم ۱۳۵ هزار برگه رأی شمرده شده است».
جولیانی افزود در پیتزبورگ فاصله ناظران جمهوری‌خواه از محل شمارش آرای پستی به‌قدری زیاد بود که مجبور بودند از دوربین چشمی برای نظارت استفاده کنند و به عقیده آن‌ها چیزی حدود ۳۰۰ هزار رأی در این شهر باطل است.به گفته وکیل ترامپ، تیم او ویدئوهایی مستند و ۵۰ شاهد در اختیار دارد و قرار است روز دوشنبه شکایاتی با محور «نقض حقوق شهروندی با اجرای انتخاباتی غیرعادلانه» و نقض محافظت برابر و منصفانه آرای انتخابات در فیلادلفیا و پیتزبورگ، تنظیم شود.
جولیانی در نشستی در شهر فیلادلفیا نیز گفته بود ترامپ در این مقطع شکست در انتخابات را نمی‌پذیرد و این انتخابات تا پایان خود خیلی فاصله دارد.وی گفت: «روشن است تا زمانی که حداقل ۶۰۰ هزار رأی نامعلوم است، او (ترامپ) قصد ندارد شکست را بپذیرد».
Share/Save/Bookmark