توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51286
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۷
ابهامات حادثه اطراف کاخ سلمان و روایت‌های موافقان و معارضان سعودی
ابهامات حادثه اطراف کاخ سلمان و روایت‌های موافقان و معارضان سعودی
اخبار ضدونقیض و ابهامات درباره حادثه شب گذشته در اطراف یکی از کاخ‌های سلمان بن عبدالعزیز در ریاض همچنان ادامه دارد و به‌طور خاص مخالفان رژیم سعودی در خارج عربستان تحلیل‌ها و تفسیرهای مختلفی درباره این حادثه مطرح کرده‌اند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، طی ساعات اخیر خبری به‌سرعت در فضای مجازی و پس از آن در رسانه‌های منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای پیچید، این رسانه‌ها از تیراندازی در خارج از یکی از کاخ‌های پادشاهی عربستان در محله الخزامی ریاض خبر دادند.

با این حال اخبار ضد و نقیض و ابهامات درباره این حادثه همچنان ادامه دارد و به‌طور خاص مخالفان رژیم سعودی در خارج عربستان تحلیل‌ها و تفسیرهای مختلفی درباره این حادثه مطرح کرده‌اند.

آنچه سبب واکنش‌های گسترده در فضای مجازی و رسانه‌های رسمی عربی و غربی شد، ویدئویی بود که مخالفان در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، در این ویدئو صدای تیراندازی ممتد به گوش می‌رسد. این ویدئو واکنش پلیس ریاض را به‌دنبال داشت، ویدئویی که گمانه‌زنی‌ها درباره بروز درگیری در اطراف کاخ پادشاهی را به‌وجود آورد.



اولین واکنش رسمی سعودی

سخنگوی رسمی پلیس منطقه ریاض مدعی شده بود که در ساعت 19:50 شامگاه شنبه برابر با پنجم ماه شعبان 1439 یکی از نقاط امنیتی محله الخزامی شهر ریاض پرواز یک هواپیمای تفریحی کوچک کنترل از راه دور از نوع پهپاد را رصد کردند که مجاز نبوده است و به همین سبب نیروهای امنیتی مستقر در این نقطه امنیتی بر اساس دستورات مربوطه با آن مقابله کردند. دستگاه‌های ذی‌ربط هم تدابیر تحقیقی درباره ابهامات این حادثه را نیز آغاز کردند.
Share/Save/Bookmark