توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 48226
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
سردار نقدی در اختتامیه جشنواره ملی پویاگران انقلاب اسلامی:
با هنر می‌توانیم پیام زیبای انقلاب را به ستم دیدگان برسانیم/ افتتاح مراکز هنرهای رقومی بسیج در ۱۲ شهرستان
سردار نقدی گفت: آمریکا بداند که امروز بهترین متحدانش یعنی انگلیس هم علیه رئیس جمهور آنها تومار جمع می‌کند که پای به کشور آنها نگذارد، دسیسه‌ها باید در پویانمایی به نمایش گذاشته شود تا از این طریق بتوانیم پیام زیبای انقلاب را به ستم دیدگان برسانیم.
با هنر می‌توانیم پیام زیبای انقلاب را به ستم دیدگان برسانیم/ افتتاح مراکز هنرهای رقومی بسیج در ۱۲ شهرستان
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، اختتامیه نخستین جشنواره ملی پویاگران انقلاب اسلامی با تقدیر از برگزیدگان این دوره از جشنواره و با حضور هنرمندان و شخصیت های لشگری برگزار شد.

سردار نقدی، معاون فرهنگی سپاه شامگاه یکشنبه (3 اردیبهشت ماه) در «نخستین جشنواره ملی پویا گران انقلاب اسلامی» که در لانه جاسوسی برگزار شد بابیان اینکه شاید خیلی ها باور نمی کردند زمانی که اولین واحد پویانمایی آغاز شد این طور جریان‌ساز باشد و سریع رشد کند اظهار کرد: بسیج یک نهاد الهی و مجموعه بی نظیر برای بستر رویش‌های آثار ملی است. در این بستر هر نهال زیبایی که کاشته می شود به زودی به درختان پر ثمر تبدیل شده که کام حق جویان را شیرین می کند.

وی در ادامه عنوان کرد: این طرح در ابعاد بین المللی قابل ارائه است و باید قدر آن را دانست و روز به روز تقویت اش کرد، امروز ما شاهد شکست روز افزون استکبار و ملت های دربند استعمار هستیم، جای دارد که هنرمندان آن را به تصویر بکشند.

معاونت فرهنگی سپاه تاکید کرد: جنگیدن انسجام بین المللی می خواهد آمریکا بداند که امروز بهترین متحدانش یعنی انگلیس هم علیه رئیس جمهور آنها تومار جمع می کند که پای به کشور آنها نگذارد، دسیسه ها باید در پویانمایی به نمایش گذاشته شود تا از این طریق بتوانیم پیام زیبا انقلاب را به ستم دیدگان برسانیم.

نقدی ابراز داشت: همانطور که کشورهایی چون یمن در برابر آمریکا ایستادند سایرین هم باید بدانند این قدرت ها شکستنی هستند، امیدواریم جوانان هنرمند ما بتوانند این صحنه های زیبا را با هنر ارزشمند خود به نمایش بگذارند و پیامی برای تحولات و بهره برداری از ظرفیت ها ادامه دهند.

در این مراسم همچنین مهدی جعفری-دبیر جشنواره- با بیان اینکه جشنواره پویاگران انقلاب اسلامی برای اولین بار برگزار می شود گفت: باتوجه به وسعت آن امشب دوازده مرکز استانی دیگر نیز رسما افتاح می شود و تعداد آن به بیش از 27مرکز می رسد.

وی گفت: بالغ بریک هزار و هفتصد اثر پویانمایی و بازی منتشر شده است و درصدد افزایش کیفیت بیشتر هستیم، بر همین اساس اقدام به برگزاری جشنوار نموده‌ایم، برای افزایش کیفیت فنی و بهره برداری از ظرفیت شهرستان ها نیز تدابیری اندیشه شده است.

دبیر جشنواره ادامه داد: جشنواره پویاگران انقلاب در دو بخش رایانه ای، پویانمایی( نرم افزار تلفن همراه وموشن گرفیک) برگزار شده است و تعداد آثار 1760 اثر بود که در نوع خود قابل تامل است.

در ادامه جعفری متن بیانیه جشنواره پویاگران انقلاب اسلامی را قرائت کرد، این بیانیه به شرح ذیل است:

«هنرمندان عزیز ، مسئولان و میهمانان محترم و عزیزان رسانه های گروهی نخستین جشنواره ملی پویاگران انقلاب اسلامی در حالی به پایان رسید که از انفاس قدسی شهدا و موهبت همدلی، همگرایی و تعامل خانواده بزرگ بازی سازان ، فعالان عرصه پویانمایی و فعالان جبهه های فرهنگی انقلاب برگ زرینی را بر تاریخ معاصر نشاند و بی گمان، بدون حضور، پشتگرمی، و همیاری شما عزیزان این اتفاق و این مهم محقق نمی شد.

مرکز هنرهای رقومی بسیج و به طبع آن این جشنواره اگر اکنون پر وبال گرفت، رشد کرد و در مسیر استعلایی و کمال جویانه اش دستاوردهایی را رقم زد و امروز، بخش مهمی از فعالان عرصه هنرهای رقومی در سراسر کشور، به آن پیوند خوردند برایند تلاش و مجاهدت همه عزیزانی است که ما را در این مسیر یاری نمودند.

میزبانی از نخبگان عرصه هنرهای رقومی ، استراتژیست های فرهنگی و جوانان ولایتمدار بسیجی و انقلابی و نیز، حضور انیمیشن سازان و بازی سازان متعهد داخلی فرازها و جهش هایی را در این دوره جشنواره رقم زد که بی شک، از برکات و دستاوردهای آن هنر صنعت رسانه بازی های رایانه ای و پویانمایی منتفع خواهد شد و هنر دیجیتال غیرتمند، تعهدآمیز، روشنگر و انقلابی ایران که پتانسیل، پویایی و جوشش درونی اش را مرهون گفتمان انقلاب اسلامی است بیش از پیش، روند های تعالی، سعادت و درخشش را خواهد پیمود.

استقبال، همراهی، همدلی، همگرایی شما عزیزان، بازتاب های گسترده داخلی و گاه بین المللی ظرفیتی را فراهم ساخته که امیدواریم در پرتو همدلی و همراهی همه دلسوزان و متولیان جبهه انقلاب اسلامی، از این پس در ترازی مطلوب تر مورد توجه و اهتمام قرار گیرد و همینطور، عرصه ملی این حوزه پرمخاطب به دلیل وجود وجوه بی شمار انسانی و اندیشه مورد عنایت طیف های مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی و دینی کشور واقع گردد.

اگرچه شاهد برپایی اختتامیه جشنواره پویاگران انقلاب اسلامی هستیم ولی این مراسم آغاز و طلیعه موج و جریان جدیدی در حوزه هنرهای رقومی را رقم زد تا از این پس، به موازات گفتمان سیاسی و اجتماعی، اقتصادی انقلاب؛ چشم امید در عرصه تولیدات دیجیتال نیز، به گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی باشد.

این رویداد مهم که برای اولین بار به عنوان یک رویداد تخصصی در حوزه گرافیک رایانه ای و تولیدات دیجیتال در کشور برگزار میشود فضایی را خلق کرد که قادر است به پایگاه و پاتوق همه علاقمندان انقلابی دنیا بدل شود و این نیست مگر به دلیل وزن و والایی اندیشه و تفکر هنرمندان متعهد و انقلابی.

شایسته می دانم از حسن همدلی و حمایت ها و مشاوره های همه عزیزان و دلسوزان ، دغدغه مندان و همراهان و همکاران که ما را در شکل گیری این مهم یار و یاور بودند تشکر نمایم. از همه فعالانی که برای ما اثار ارزشمندشان را ارسال کردند چه آن ها که انتخاب شدند و چه آن ها که انتخاب نشدند صمیمانه سپاسگزارم.

از همه مدیران و مسئولان و خبرنگاران رسانه های گروهی که لحظه به لحظه با ما همراه بودند و در کنار ما در این میدان فرهنگی حضور داشتند قدردانی می کنم.

همچنین، از همه مراکز و نهادهایی که در شکوه و تقویت این جریان ارزشی ما را یاری کردند از جمله: معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین ، معاونت های فرهنگی در سپاه های استانی ، رسانه ملی، بسیج صدا و سیما، بسیج دانشجویی ، قرارگاه فضای مجازی روح الله ، سازمان فضای مجازی سراج ، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه ، معاونت فاوای بسیج ، بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، مرکز توسعه رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... قدردانی می کنم و معتقدم بدون این وفاق و همدلی این حرکت فرهنگی در این سطح محقق نمی شد.

باورم بر این است بی همگان، این مسیر طی نمی شد و نمی شود و به اتفاق می توان چشم اندازهای زیبای ارزشی، اعتقادی، ایدئولوژیک و شاخصه های انسانی هنر دیجیتال ایران علی الخصوص جبهه انقلاب اسلامی را به جهان و جهانیان شناساند و انتقال داد و جلوه های بارز تفکر انقلاب اسلامی و جوهره فرهنگی و انسانی آن را در دنیا متجلی و متبلور ساخت.

لازم است تشکر ویژه خود را از برادران عزیزم در ستاد مرکز هنرهای رقومی بسیج که با تلاش شبانه روزی خود مشکلات عدیده مالی ، کمبود باور نکردنی نیروی انسانی و .... را به جان خریده و برای اعتلای نام بسیج تلاش کردند جشنواره ای را در خور شان هنرمندان و فعالان عرصه هنرهای رقومی بسیج برگزار نمایند و همچنین اساتید عزیز و بزرگوارم ، هیئات محترم داوران در همه بخش های جشنواره که قبول زحمت نموده و دعوت حقیر را پذیرفتند خالصانه و عاشقانه تشکر و قدردانی نمایم.

آنچه شد تلاش عاشقانه ای بود برای تحقق آرمانهای امام حاضر در مسیر نیل به اهداف عالیه انقلاب اسلامی ، اگر بودیم تلاشی مضاعف خواهیم کرد تا بهتر از امروز باشیم و اگر رفتیم دعاگوی توفیق روز افزون این مجموعه خواهیم بود.»

همچنین در این مراسم با حضور سردار آزادی، معاون فرهنگی اجتماعی بسیج و سردار نقدی از خانواده‌های شهید منا غضنفر رکن آبادی- شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده- شهید فتنه علیرضا ستاری و شهید آتش نشان بهرام میرزاخانی تقدیر شد.

ضمنا در این مراسم رسما مرکز هنرهای رقومی بسیج شهرهای \\\" اراک، محلات، تبریز، رشت، زنجان، کرمانشاه، بیرجند، قم، مشهد، سمنان، شهرکرد و اهواز \\\" افتتاح شد.

از دیگر برنامه های این مراسم تجلیل از برگزیدگان این دوره از نخستین جشنواره پویاگران انقلاب اسلامی بود که اسامی آنها به شرح ذیل است:

نامزدهای کسب عنوان بهترین پویانمایی در بخش اصلی

1 بیشه مجتبی خیری

2 وای فای رسول آذرگون

3 هفت شنبه بازار نوروز عباسی

نامزدهای کسب عنوان بهترین فیلمنامه پویانمایی در بخش اصلی

1 کشف قاره ( از مجموعه تاریخ مستطاب آمریکا) رضا هادیانی

نامزدهای کسب عنوان بهترین پویانمایی در بخش مستقل

1 آنتراکت سید محمدرضا خردمندان

2 هراس جلال نعیمی

3 مزرعه شادی سعید ضامنی

نامزدهای کسب عنوان بهترین فیلمنامه پویانمایی در بخش مستقل

1 جنگ جهانی سوم علی نیکوکار

نامزد های کسب عنوان بهترین داستان مصور

1 خورشید زنده است فاطمه آذری

نامزد های کسب عنوان بهترین بازی رایانه ای

1 ایران 57 عماد رحمانی

2 بردیا حمید افسری

3 عملیات شناسایی حسن شکری

نامزد های کسب عنوان بهترین بازی ویژه تلفن همراه

1 شاهین صادق جبلی

2 مهدیار مهدی خزاف مقدم

3 جیرینگ لند مهناز کبیریان

نامزد های کسب عنوان بهترین طراحی هنری در بخش بازی های ویدئویی

1 محله باصفا حمید افسری

نامزد های کسب عنوان بهترین نرم افزار ویژه تلفن همراه

1 مردان ماندگار حمید افسری

2 عطر سیب خانم مهندس راضیه محمدی

3 محمد کیست حمید افسری

نامزد های کسب عنوان بهترین پویش نگاری

1 روزگار حمید سیدحامد قاسمی

2 حماسه نادر فرزاد سیمی

3 گزینه ملی امین کریمی

نامزد های کسب عنوان بهترین اثر با نگاه ویژه بسیج

1 گردان تک نفره علیرضا فتاحی

نامزد های کسب عنوان بهترین اثر با نگاه ویژه مدافعان حرم

1 قصه بابا عبدالامیر سبیعی
Share/Save/Bookmark