توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 61464
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۰
بادامچی: مدیران دیپلماسی اجازه ندهند که کسی به برجام صدمه‌ای وارد کند
بادامچی: مدیران دیپلماسی اجازه ندهند که کسی به برجام صدمه‌ای وارد کند
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تصمیمات ایران در برداشتن گام دوم کاهش تعهدات برجامی گفت: حفظ برجام می‌تواند شامل کاهش تعهدات مثل افزایش غنی‌سازی باشد. هم‌اکنون ایران در دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده است و اقدامات ما نباید طرفداری از ایران را به اجماع علیه ایران بدل کند.

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد تصمیم ایران در برداشتن گام دوم کاهش تعهدات برجامی اظهار کرد: علی رغم همه مشکلاتی که در زمینه دیپلماسی خارجی داریم، این روزها در شرایطی هستیم که باید برجام را حفظ کنیم. مدیران دیپلماسی ما باید شرایط فعلی را درک کرده و اجازه ندهند که کسی به برجام صدمه‌ای وارد کند. البته حفظ شرایط فعلی می‌تواند شامل کاهش تعهدات مثل افزایش غنی سازی نیز باشد. برجام برای ما منافع بسیاری داشته است. در مواقع بسیاری برجام به کمک کشور ما آمده و حقانیت ما را ثابت کرده است.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: حفظ برجام ضرورتاً باید در راستای حفظ منافع ملی باشد. هر روزه اظهارنظرهایی از افرادی در مورد برجام منتشر می‌شود که به عقیده بنده باید توسط وزارت خارجه مدیریت شود.

وی با بیان اینکه «هم‌اکنون ایران در دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده است» گفت: اقدامات ما نباید طرفداری از ایران را به اجماع علیه ایران مبدل کند. منطقه عمان و خلیج فارس و اقدامات ما در این مناطق بسیار مهم است. ما باید بتوانیم از طریق برجام برای کشورمان منافعی را تأمین کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد وابستگی کشورهای اروپایی به آمریکا گفت: از ابتدا هم می‌دانستیم که کشورهای اروپایی عضو ناتو هستند و به آمریکا وابسته‌اند. مسئله‌ای که حائز اهمیت است، مدیریت این موضوع است. در داخل عده‌ای نشسته‌اند تا برجام شکست بخورد و به اهداف خودشان برسند. ما نباید از این گرایش‌های خطرناک غافل شویم. گویی فرقی میان مخالفین داخلی با بعضی از دشمنان ما نیست.

بادامچی در پایان با بیان اینکه «حفظ برجام به نفع ماست» گفت: تنها نکته اصلی این است که تمامی مناسبات دیپلماتیک ما مدیریت شود. برجام هیچ ایرادی ندارد اما ما نیز نباید غفلت کنیم که از همین برجام ضربه بخوریم. در بسیاری از موارد کاهش تعهدات لازم است. ولی ما باید در زمینه لطمه نخوردن برجام پیش برویم. باید حواسمان به مخالفان داخلی و خارجی برجام باشیم. در حال حاضر با جبهه‌هایی طرف هستیم که مقابله با آنها تلاش و همت درونی نیاز دارد. ما باید وزارت خارجه و وزیر خارجه خود را تقویت کنیم و اقدامات ما در این زمینه نباید به منافع ملی لطماتی وارد کند.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark