توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51924
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۶
​تفاوت‌های مواضع چهارشنبه و سه‌شنبه موگرینی!
مقایسه بیانیه سه‌شنبه گذشته فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیانیه او به نمایندگی از اتحادیه اروپا، از عقب‌نشینی کشورهای عضو اتحادیه اروپا از مواضع اولیه موگرینی حکایت دارد.
​تفاوت‌های مواضع چهارشنبه و سه‌شنبه موگرینی!
به گزارش خط نيوز، مقایسه بیانیه سه‌شنبه موگرینی با بیانیه چهارشنبه او از طرف اتحادیه اروپا نشان از عقب‌نشینی یا تغییر لحن درخصوص برخی مسائل مهم دارد که ممکن است ناشی از فشارهای آمریکا یا ترفندی برای چانه‌زنی بیشتر با ایران باشد.

موگرینی سه‌شنبه‌شب دقایقی پس از سخنرانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در برابر خبرنگاران در رم حاضر شد و ضمن قرائت بیانیه‌ای گفت: توافق هسته‌ای با ایران برای امنیت منطقه، اروپا و کل جهان حیاتی است و اتحادیه اروپا مصمم است که مطابق با منافع امنیتی خود و برای محافظت از سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی خود عمل کند.

اما در بیانیه روز چهارشنبه، او از طرف اتحادیه اروپا تنها ذکر شده که برجام برای امنیت منطقه حیاتی است.

در بیانیه مذکور موگرینی همچنین عبارت «مزایای مهم برجام برای مردم ایران» حذف شده و جمله «برداشتن تحریم‌ها تاثیر مثبتی بر تجارت و روابط اقتصادی با ایران دارد» باقی مانده است.

پیش از این نیز سران سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه مشترکی گفتند: «ایران باید به اجرای تعهدات خود در برجام ادامه دهد و به‌طور کامل و سر وقت با بازرسان آژانس همکاری کند.»

منبع: کیهان
Share/Save/Bookmark