توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 60384
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۷
چرا معاون توسعه ورزش بانوان انتخاب نمی‌شود؟
چرا معاون توسعه ورزش بانوان انتخاب نمی‌شود؟
بیش از ۱۵۰ روز است که گزینه‌ای برای تصدی سمت معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان معرفی نشده و به نظر این بخش مهم مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، شانزدهم آذر ماه ۱۳۹۷ بود که طی حکمی از سوی مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، سیده زهرا موسوی به عنوان سرپرست معاونت امور بانوان وزارت ورزش انتخاب شد تا به صورت موقت عهده دار وظایف فریبا محمدیان (معاون سابق و بازنشسته) باشد. محمدیان به دلیل اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگی مجبور به ترک پست خود شد و در نتیجه موسوی که مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت وزارتخانه بود با حفظ سمت جایگزین او شد.

پنج ماه از انتخاب سرپرست معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان گذشته است اما هنوز خبری از انتخاب معاون بانوان نیست این در حالی است که المپیک ۲۰۲۰ توکیو پیش روی بانوان است و باید هر چه زودتر نسبت به بررسی شرایط و برنامه‌ریزی اساسی در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

سوال اینجاست که آیا پنج ماه زمان کمی برای بررسی گزینه‌ها و انتخاب معاون در بخش بانوان است که وزارت در این زمینه تعلل می‌کند؟ علت این تعلل چیست؟ اکنون که در آستانه المپیک ۲۰۲۰ توکیو هستیم ورزش بانوان نیازمند برنامه‌های حساب شده و دقیق برای برداشتن گام‌ها هدفمند است اما به نظر می‌رسد سرپرستی که لفظ موقت را یدک می‌کشد توانایی چنین برنامه‌ریزی را نداشته باشد. هرچند که مشخص نیست انتخاب موقت از نظر وزارت ورزش چه معنی می‌دهد و اعتبار آن تا چه زمانی است!

علاوه بر المپیک، ورزش بانوان ایران چشم انتظار معاونی است تا ضمن آگاهی دقیق از شرایط، دلسوزانه زمینه ساز پیشرفت در این بخش باشد. بنابراین دفاع از جایگاه بانوان وظیفه‌ای است که معاون بانوان باید با جدیت آن را دنبال کند. در شرایطی که مشکلات اقتصادی گریبان ورزش کشور را گرفته ضروری است که معاون با دفاع از حق بانوان زمینه ساز اعزام آنها به مسابقات مختلف شود و در ادامه پیگیر مطالباتشان باشد. مدال آورانی که چشم انتظار معاونی کاربلد هستند تا حقشان ضایع نشود. برای مثال فوتسالیست‌ها که بیش از یک سال از قهرمانی‌شان در آسیا گذشته اما هنوز پاداش ۲۰ میلیونی خود را دریافت نکردند و مسؤولی نیست که در این زمینه فدراسیون را مورد بازخواست قرار دهد.

ورزش بانوان ایستا نیست و هر روزه شاهد اتفاقات گوناگونی از درگیری‌هایی چون زد و خورد دختران فوتبالیست گرفته تا مشکلات اساسی چون اساسنامه نواب رئیس و مطالبه همیشگی پخش تلویزیونی است اما وزارت هنوز معاون بانوان ندارد که اتفاقات را رصد کند و اقدام مناسب را انجام دهد. نواب رئیس هم به دلیل مشکلات اساسنامه‌ای به نظر می‌رسد توانایی زیادی برای تأثیرگذاری لازم را ندارند و سرپرست هم با حفظ سمت مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت وزارت، مشغله‌های زیادی دارد تا با حساسیت این بخش را که سهم زیادی در ورزش کشور دارد دنبال کند و پیگیر مطالباتشان در زمینه‌های مختلف باشد.

شرایط حساس ورزش بانوان در آستانه مسابقات مختلف و شرایط اقتصادی ضرورت انتخاب سریع‌تر معاونت بانوان وزارت را به وجود می‌آورد و انتظار بر این است که معاونی با درایت و کاردان برای هدایت بانوان ورزشکار انتخاب شود.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark