توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51744
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۴
​شوک روحانی به اصلاح طلبان/ گمانه زنی ممنوع؛ تغییراتی در کار نیست/ دولت امید با کابینه ناامیدان ادامه می‌دهد
با انتقاداتی که حسن روحانی از کابینه خود کرده، دولت تدبیر و امید مجبور است با کابینه ناامیدان ادامه راه سه ساله خود را طی کند.
​شوک روحانی به اصلاح طلبان/ گمانه زنی ممنوع؛ تغییراتی در کار نیست/ دولت امید با کابینه ناامیدان ادامه می‌دهد
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز: چندی پیش بود که رئیس جمهور طی دو مرحله از کابینه خود به شدت انتقاد کرد. در مرحله اول از وزرایی حرف زد که سکوت پیشه می کنند و دولت را تنها گذاشته اند. اما مرحله دوم جالب تر بود و حسن روحانی مستقیما دولت را به دو گروه ناامیدان و امیدواران تقسیم کرد.

به گزارش جهان نيوز، این انتقادات سبب شد تا فعالان سیاسی و رسانه‌ای جریان اصلاحات در گمانه‌زنی معناداری بیان کنند که حتما تغییراتی در کابینه دولت دوازدهم در پیش است. اصلاح طلبان دو برخورد را در اوائل امر با این مسئله داشتند. برخی از آنان با این انتقادات سعی کردند جریان اصلاحات را ازدولت جداسازند تا هزینه‌ دولت به گردن این جریان سیاسی نیفتند. جداسازی با انتقاد از کابینه همراه بود که در آن اصلاح طلبان ادعا می کردند که کابینه مطلوب این جناح نیست و با انتظارات آنان همخوان نیست. به همین دلیل این کابینه را پاشنه آشیل دولت روحانی قلمداد کردند.

در نگاه دوم نیز نوعی طلبکاری برای ترمیم کابینه روحانی از سوی اصلاح طلبان صورت گرفت. جوان گرایی از جمله این موارد بود. اما این گمانه زنی ها بعد از مدتی رنگ باخت؛ چراکه برخی از اعضای کابینه روحانی بیان کردند که تغییری در کار نیست و روحانی دست به ترکیب کابینه خود نمی زند.

«محمد باقر نوبخت»، سخنگوی دولت با بیان این که رئیس جمهور مصمم است به وعده هایی که داده عمل کند، گفت: از صحبت هایی که رئیس جمهور کرده اند نمی توان چنین برداشتی کرد که بخواهند ترمیمی در کابینه صورت بدهند و همه ما در کابینه باید امیدوارانه و با انگیزه کار کنیم.

«معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده روحانی نیز با اشاره به برخى گمانه زنى ها مبنى بر احتمال تغيير در كابينه دوازدهم، اظهار كرد: «اين مسائل شايعه و گمانه زنى است و هيچ خبرى در اين باره ندارم.»

پیشتر هم «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور درباره پیر بودن کابینه دولت گفته بود: «بیایید عملکرد وزرای پیر دولت تدبیر و امید را با عملکرد وزرای جوان دولت‌های پیشین مقایسه کنید تا ببینیم عملکرد کدام دولت بهتر بوده است.»

با این حال مشخص است که دیگر تغییراتی در کار نیست و این برای اصلاح طلبانی که با آب و تاب درباره تغییرات کابینه دولت حرف می زدند بیشتر به عنوان یک شوک بزرگ است. شاید این جریان سیاسی فکر می کرد که این تغییرات می تواند با چاشنی فشار بر دولت روحانی نتایج مثبتی برای جریان اصلاحات داشته باشد اما همه این موارد نقش بر آب شد.

البته در جای دیگر باید گفت که کنایه های روحانی به کابینه اش هم جای تعجب دارد.

روحانی علی رغم همه انتقاداتی که به کابینه اش دارد حتی حاضر نیست یک نفر را در دولتش برای تغییر فضای کار دولت و پیشبرد اهدافش جا به جا کند. این درحالی است که دولت در تنگنای مشکلاتی شدید گیر افتاده است که نوسانات بازار ارز و سرنوشت برجام از جمله این موارد است.

حالا با این انتقاداتی که حسن روحانی از کابینه خود کرده، دولت تدبیر و امید مجبور است با کابینه ناامیدان ادامه راه سه ساله خود را طی کند.
Share/Save/Bookmark