توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 48450
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۸
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی:
روابط بانک‌ها بعد از برجام هنوز روان نشده است
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: یکی از مشکلات که بعد از برجام در باره نقل و انتقالات مالی و بانکی هنوز پابرجاست این است که بین بانک‌ها هنوز آن روان سازی انجام نشده است.
روابط بانک‌ها بعد از برجام هنوز روان نشده است
محمد سعیدی مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امروز در مراسم پنجاهمین سالگرد تشکیل این شرکت در جمع خبرنگاران در مورد روابط بانکی بعد از برجام اظهار داشت: یکی از مشکلات که بعد از برجام در مورد نقل و انتقالات مالی و بانکی هنوز پابرجاست این است که بین بانک ها هنوز آن روان سازی انجام نشده است.
وی افزود: هنوز اراده قوی از طرف بانک های اروپایی برای ارتباط با بانکهای ایران وجود ندارد، زیرا بانک های ایرانی هیچ مشکلی برای برقراری ارتباطات مالی با بانک های اروپایی ندارند و این بانک های اروپایی هستند که خودشان را براساس تعهدات برجام تنظیم کنند و ارتباطات خود را با بانک های ایرانی برقرار کنند.
سعیدیمدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی تصرح کرد: ما امیدواریم با تعهداتی که کشورهای اروپایی و طرف های برجام دادند مشکلات بانکی سریع تر حل شود.
وی افزود: دو سایت بانکرینگ در بندرعباس و قشم وجود دارد و برنامه ما این است که این دو منطقه هاب (قطب) بانکریک ایران شود و همچنین بتوانند به بسیاری از شناورهای خارجی سخت رسانی کنند، ضمن اینکه در حال حاضر 17 خط خارجی الان در بنادر ایران رفت و آمد می‌کنند که اگر سوخت با کیفیت و قیمت و سرویس مناسب به این‌ها بدهیم، قطعا جایگزین کشورهای دیگر می شویم و ظرفیت هر کدام از این دو حدود 50 هزار تن است.
Share/Save/Bookmark