توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 53490
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۴
پامپئو: به توقف برنامه‌ اتمی کره شمالی خوشبینم
پامپئو: به توقف برنامه‌ اتمی کره شمالی خوشبینم
وزیر خارجه آمریکا امروز (شنبه) گفت: روند پایان برنامه اتمی کره شمالی شاید زمان‌بر باشد اما خوشبین هستم که این مساله در بازه زمانی مشخص شده توسط رهبران دو کشور انجام می‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست منطقه‌ای گفت، حفظ فشار اقتصادی و سیاسی علیه کره شمالی ضرورت دارد و آمریکا نسبت به انحراف و تخطی کره شمالی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل بسیار جدی است.

وی در یک نشست خبری ادامه داد: من خوشبین هستم که بتوانیم در چارچوب زمانی که میان رهبران دو کشور برای توقف برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی در نظر گرفته شده و آنچه که شورای امنیت سازمان ملل خواسته، عمل کنیم. این تلاش آغاز شده است. روند دستیابی به خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره مساله‌ای است که فکر می‌کنم همه بدانیم زمان بر است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: دلایل زیادی وجود دارد که باید بگوییم صدور ویزا برای کارگران کره شمالی از سوی روسیه نقض کننده قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است. باید یادآوری کنم که ما از قطعنامه‌ها حمایت می‌کنیم و در این باره با دولت مسکو گفتگو خواهیم کرد. انتظار داریم که روس‌ها و تمامی کشورها از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تبعیت و آنها را علیه کره شمالی اعمال کنند.

پامپئو گفته است که با ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی که در نشست آ.سه.آن حضور دارد، دیداری نخواهد داشت.
Share/Save/Bookmark