توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 30440
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۶
وقوع ۵ انفجار تروریستی در کربلا/ ۲۰ شهید براساس آمار اولیه
شبکه خبری المیادین از وقوع ۵ انفجار با خودروی بمب گذاری شده در کربلای معلی خبر داد. خبرهای اولیه از شهادت ۲۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ تن دیگر در این انفجارها حکایت دارد.
وقوع ۵ انفجار تروریستی در کربلا/ ۲۰ شهید براساس آمار اولیه
به گزارش خط نیوز به نقل از شبکه خبری المیادین، بر اساس آمارهای اولیه در این انفجار، ۱۳ نفر شهید و ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند. این سه انفجار در مناطق باب طویریج، حی الحسین، پل الضریبه(جسر الضریبة) روی داد.

این در حالی است که رسانه های عراقی از شهادت سه نفر و زخمی شدن ۱۹ نفر در این سه انفجار خبر می دهند. سومریه نیوز گزارش داد: یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده امروز نزدیک رستوران شلال در مرکز این استان منفجر شد که به کشته و زخمی شدن چندین نفر انجامید.

به گفته این منبع، دومین خودروی بمب‌گذاری سده نزدیک منطقه "سیطره السلام" در ورودی باب طویریج روی داد و انفجار سوم نیز در باب طویریج به وقوع پیوست که به کشته و زخمی شدن چندین نفر انجامید.

وقوع چهارمین و پنجمین انفجار تروریستی در کربلا
پس از وقوع سومین انفجار، رسانه های عراقی از وقوع چهارمین و پنجمین انفجار با خودروی بمب گذاری شده در کربلا خبر دادند. یک منبع در پلیس کربلا به سومریه نیوز گفت که دو خودروی بمب‌گذاری دیگر در کربلا روی داد که به کشته و زخمی شدن چندین نفر انجامید. المیادین گزارش داد که در انفجار چهارم در کربلا، ۷ نفر شهید و ۱۵ نفر زخمی شدند‎.

به گفته این منبع، یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده ظهر امروز در منطقه"حی العباس" در شمال کربلا روی داد و در پی آن نیز یک انفجار دیگر در یک ایست بازرسی منطقه "سیطرة م ۵۴ " واقع در شمال غرب این شهر به وقوع پیوست.

سایت عراقی المسله نوشت که در انفجار پنجم که در منطقه حی العباس روی داد، سه نفر مجروح شدند. بر اساس گزارش رسانه های عراق، نیروهای امنیتی بلافاصله پس از وقوع این انفجارها، محل حادثه را به محاصره خود در آوردند و آمبولانس ها نیز زخمی‌های حادثه دیده را برای مداوا به بیمارستان های نزدیک انتقال دادند.

این در انفجار‌ها در حالی روی می دهد که پیش از این در حمله تروریستی یک عامل انتحاری به حسینیه ای در مرکز بغداد، ۱۵ نفر شهید و ۳۵ تن دیگر زخمی شدند.





Share/Save/Bookmark