توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62210
چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۶
معاون بانوان وزارت ورزش اعلام کرد
تلاش برای ورود زنان به ورزشگاه آزادی با بلیت فروشی
تلاش برای ورود زنان به ورزشگاه آزادی با بلیت فروشی
معاون توسعه بانوان وزارت ورزش و جوانان در مورد ورود زنان به ورزشگاه گفت: باید امکانات رفاهی، سرویس های بهداشتی، تغذیه خانواده ها، زیر ساخت ها و شرایط امنیت زنان فراهم شود و نگاهمان این است که بتوانیم برای بانوان بلیت فروشی عادی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، مهین فرهادی زاد، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: چیزی که باعث شد بعد از انقلاب فضای ورزش زنان مطرح شود، نیازهای جامعه و انتظارات زنانمان بود و ما اجرا کننده مطالباتشان بودیم. علاوه بر این ما به دنبال این بودیم که بانوان بتوانند مدیریت بخش خود را به دست بگیرند، رویدادهای بین المللی برگزار و قضاوت کنیم و زنان در اداره کار خود توانمند شوند، در نتیجه امروز شاهد هستیم که زنانمان در بخش نواب رئیس، هیئت های استانی، مدیر کلی و به طور کل مناصب مختلف حضور دارند البته هنوز جای بانوان در برخی فضاها خالی است که باید برطرف شود.

او در ادامه افزود: امروز در بازی های آسیایی تعداد زیادی از زنان را داریم و در دوره آینده تلاش می کنیم تا پنجاه پنجاه باشد. به طور کلی فضا برای حضور بانوانمان در سطوح بین المللی باز شده است و به راحتی می توانم بگویم در مدیریت بازی های بین المللی از نظر ناظران فدراسیون جهانی مورد تایید قرار می گرفتیم.

او به بهبود رشته های ورزشی اشاره کرد و گفت: اتفاقات خوبی در بخش ورزش همگانی برای بانوان مان افتاده است. در بخش قهرمانی بیش از ۴۰ رشته مان در مسابقات حضور مختلف پیدا می کنند. علاوه بر این در بسکتبال تلاش شد تا پوشش تصویب شود و الان می بینیم که اتفاقات خوبی در این رشته برای بانوان می‌افتد.

فرهادی زاد در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای حضور زنان در بازیهای ملی از دیدار ایران - کامبوج چیست، تصریح کرد: من سابقه کار در آموزش و پرورش را دارم. در سالهای دور مسابقات دختران را با حضور پدران و خانواده ها برگزار می کردیم. با توجه به تلاش هایی که شده و با ملاحظات فرهنگی، آماده سازی زیرساخت ها، تامین امنیت شرایط حضور فراهم شده است. تلاش این است فضا را فراهم کنیم تا شرایط برای حضور خانواده ها ایجاد شود.

او در مورد بلیت فروشی در بخش بانوان برای ورود به ورزشگاه ها گفت: باید امکانات رفاهی، سرویس های بهداشتی، تغذیه خانواده ها، زیر ساخت ها و شرایط امنیت زنان فراهم شود، نگاهمان این است که بتوانیم برای بانوان بلیت فروشی داشته باشیم. البته باید ملاحظات لازم بلیت فروشی و قرار گرفتن بانوان در جای خود را رعایت کنیم.

او درباره اینکه به نظر می رسد شما دنبال حضور کیفی زنان نیستید، خاطرنشان کرد: اگر مهم نبود دنبال کسب سهمیه در بخش زنان نبودیم. بانوان در تیراندازی در المپیک راهی فینال شده اند و قبول کنیم ۸ نفر راه یافته به فینال قهرمان هستند. در تیراندازی یکی از مربیان بی نظیر به ورزشکاران کمک می کند و امیدواریم نتایج خوبی حاصل شود و الهه احمدی هم سهمیه بگیرد. خودزنی نکنیم اگر یک سهمیه هم نسبت به دوره قبل اضافه شود خوب است. امیدوارم شاهد روی سکو رفتن بانوان هم باشیم.

معاون توسعه ورزش بانوان بیان در این مورد که در اعزام ها، فدراسیون ها برای بخش بانوان می گویند دنبال اسپانسر باشید و در بحث جوایز هم بانوان دچار مشکل هستند، گفت : در شورای برون مرزی حضور داریم و جایی که یک داور مرد و یک زن به دنبال اعزام به مسابقات هستند، خواهش می کنم مرد حذف شود و خانم ها اعزام شوند چون من باید از آنها دفاع کنم و اینگونه که شما می گویید نیست.

او در پاسخ به این سوال که اعتبارات بانوان در بخش همگانی و قهرمانی چگونه است، گفت: بانوان در بخش همگانی اعتبارات خاصی دارند. در بخش قهرمانی هم به فدراسیون ها ۱۰ درصد اعتبار و تخفیف ویژه می دهند که این اضافه بر مقداری است که فدراسیون ها به بانوان خود اختصاص می دهند.

فرهادی زاد در مورد سهم بانوان از بودجه فدراسیون ها گفت: بودجه بانوان در اعتبارات فدراسیون ها با توجه به تفاهم نامه هایی که با وزارت ورزش منعقد می شود، مشخص است. بانوان در این اعتبارات به تعداد نفرات درگیر سهم دارند. الان فدراسیون تیراندازی ۶۰ درصد بودجه اش برای بانوان است چون تعداد بانوان فعال بیشتر است. علاوه بر این بخشی از بودجه و اعتبارات مربوط به طرح های ملی است که اعتبارات خاص خود را دارد و به بخش بانوان اختصاص داده می شود.
خانم فرامرزیان و وزارت ورزش بر اساس عملکرد بخش بانوان تلاش داشتند که برای جبران عقب ماندگی خاص ورزش بانوان حدود ۱۰ درصد اعتبار ویژه و مثبت به بانوان اختصاص داده شود.
او در مورد برابر جنسیتی گفت: کارهای خوبی در کمیته ملی المپیک در حال انجام است. ما چاره ای نداریم جز اینکه مهارت های زندگی و اجتماعی را به مربیان، داوران و فرزندانمان یاد بدهیم به همین دلیل دوره های آموزشی زیادی برای بانوان و نواب رئیس داریم. حتی ۲۷ آذر ماه نشستی تخصصی در مورد همین برابری جنسیتی برگزار می کنیم. علاوه بر این از کمیسیون ورزش آسیا دعوت کردیم تا نشستی در ایران داشته باشیم و منتظر جواب هستیم.

او در این مورد افزود: باید به سمت متعادل سازی برویم و این چیزی است که باعث می شود زنان و مردانمان در کنار هم به تعادل برسند. نمی‌توانیم در بخشی خیلی هزینه کنیم و بخشی دیگر هزینه های کمی داشته باشد.

او در پاسخ به اینکه آیا پاداش زنان فوتسال پرداخت شده یا خیر، گفت: هفته قبل جلسه ای با آقای تاج داشتیم که گفتند همین هفته پرداخت می شود و احتمالا تا الان پرداخت شده است.

فرهادی زاده در مورد حضور خبرنگاران در ورزشگاه ها و ممانعت هایی که گاهی در برخی رشته ها پیش می آید گفت: گاهی نیاز است که خودمان به خودمان کمک کنیم چون ممکن است فدراسیونی در ابتدای کار از خبرنگاران استفاده کند تا مسابقات بانوان خود را منتشر کند، این خیلی خوب است و ریسک می کند تا فضای ورزش بانوان را توسعه دهد اما گاهی دوستانمان در فضای رسانه، خبرهایی را منتشر می کنند که ورزش بانوان را چند سال عقب می برد. بنابریان باید بانوان هم کمک کنند تا این فضا آرام تر باشد.

فرهادی زاد در مورد فدراسیون ورزشی کشورهای اسلامی و وضعیت آماده سازی آن گفت: این فدراسیون قبلا فعالیت خوبی داشت اما مدتی متوقف شد و الان دوباره احیا شده است و الان محل استقرار آن مشخص شده است. آماده سازی این موارد تا حدودی زمان بر بود اما می‌دانم که عرب عامری نیروهایش را می چیند و کمیته ملی المپیک به او کمک می کند.

او درباره اساسنامه مشترک فدراسیون ها و جایگاه نواب رئیس بانوان، بیان کرد: در اساسنامه جدید جایگاه قانونی نواب رئیس بانوان مشخص شده است. در واقع حق نواب رئیس بانوان به عنوان قانون آمده است. در مجامع فدراسیون نمایندگان ورزشکاران، مربیان، باشگاه ها و ... حضور دارند و تلاش این است بانوان در انتخابات هیات ها حضور داشته باشند. مراحل آماده سازی اساسنامه انجام شده و به زودی در اختیار فدراسیون ها قرار می گیرد.

معاون توسعه ورزش بانوان در مورد چند شغله بودن برخی از نواب رئیس که فرصت حضور در فدراسیون را ندارند، بیان کرد: با توجه به سابقه زنان که الان خوب شده در برخی رشته ها نفرات خوبی داریم اما هنوز در رشته های جدید مدیر مشخصی نداریم و باید فرصت بدهیم تا ورزشکاران آن بالا بیایند و کار را در دست بگیرند اما من به نواب رئیس گفته ام که اگر تمام وقت کار کنند موفق تر خواهند بود.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark