توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 53670
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۸
تحقیقات اف‌بی‌آی درباره حمله سایبری به کمپین دموکرات‌ها
تحقیقات اف‌بی‌آی درباره حمله سایبری به کمپین دموکرات‌ها
به گفته منابع مطلع، اداره تحقیقات فدرال آمریکا در حال تحقیق درباره یک حمله سایبری علیه کمپین کنگره‌ای یک نامزد دموکرات در ایالت کالیفرنیاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هکرها با موفقیت به سیستم کامپیوتری کمپین دیوید مین، نامزد دموکرات‌ها برای مجلس نمایندگان آمریکا نفوذ کردند. او در رقابت‌های درون حزبی ماه ژوئن برای منطقه کنگره‌ای ۴۵ کالیفرنیا شکست خورد.

این حادثه پیشتر گزارش نشده بود اما به دنبال انتشار مقاله‌ای در روزنامه رولینگ استون مبنی بر اینکه اف‌بی‌آی همچنین درباره یک حمله سایبری علیه هانس کیرستید، یک دموکرات ایالت کالیفرنیا تحقیق می‌کند، تحقیقات آغاز شد. او در رقابت‌های درون حزبی برای منطقه کنگره‌ای ۴۸ که در همسایگی حوزه دیوید مین می‌شود، شکست خورد.

مدیر سابق کمپین انتخاباتی دیوید مین اظهارنظری نکرده است. یک سخنگوی اف‌بی‌آی هم گفت این اداره نمی‌تواند تحقیقات مذکور را تایید یا رد کند.

در حالی که مین و کیرستید هر دو بعدا به سایر رقبای حزب خودشان باختند، این دو رقابت شانه به شانه حیاتی قلمداد می‌شد؛ چرا که دموکرات‌ها به دنبال پس گرفتن کنگره از جمهوری‌خواهان در ماه نوامبر هستند. هنوز عاملان حمله به کمپین دیوید مین مشخص نیستند اما منابع مطلع در گفت‌وگو با رویترز بر نگرانی‌های کارشناسان امنیت ملی با نزدیک شدن به انتخابات کنگره در ماه نوامبر تاکید کردند.
Share/Save/Bookmark