توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 50330
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۷
حسینی‌کیا: بیان مشکلات داخلی توسط مردم با دفاع از اصل نظام، منافات ندارد
حسینی‌کیا: بیان مشکلات داخلی توسط مردم با دفاع از اصل نظام، منافات ندارد
یک عضو شورای مرکزی نمایندگان ولایی مجلس گفت: هر فرد، جریان یا مسؤولی که از مهمترین خصوصیت مردم یعنی «مطالبه‌گری» فراری باشد، بیان مشکلات توسط مردم را به گونه‌ای جلوه می‌دهد که گویا منتقدان به مقابله با نظام برخاسته‌اند.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مطالبه‌گری از مسؤولان از تاکیدات دین مبین اسلام و یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به مردم است.

نماینده مردم سنقر در مجلس با بیان اینکه بیان مشکلات داخلی توسط مردم با دفاع از اصل نظام، منافات ندارد، گفت: مطالبه‌گری مردم در چارچوب نظام، ارزش‌ها و مقررات هیچ منافاتی با اصل نظام ندارد.

وی با نکوهش افراد و جریان‌هایی که بیان مشکلات داخلی را به منزله مخالفت با اصل نظام جلوه می‌دهند، گفت: افرادی که ناکارآمد هستند با این حربه تلاش می‌کنند بیان مشکلات داخلی توسط طبقات مختلف اجتماعی را به گونه‌ای جلوه داده و نهادینه کنند که گویا منتقدان به مقابله با نظام برخاسته و نظام سیاسی کشور را قبول ندارند.

این عضو شورای مرکزی نمایندگان ولایی مجلس «مطالبه‌گری» را از کارکردهای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: هر فرد، جریان یا مسؤولی که از این مهمترین خصوصیت نظام فراری باشد، نشان می‌دهد خودش در حال ضربه زدن به نظام است.

حسینی کیا در عین حال خطاب به منتقدان نظام، توصیه کرد: اگر انتقادات و بیان مشکلات موجود نظام مودبانه، با متانت و در چارچوب‌های قانونی و ارزشی باشد، از ایجاد شائبه‌ها و مطرح شدن حرف و حدیث توسط سوءاستفاده‌گران جلوگیری می‌شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس مطرح شدن مطالبات مردم در رسانه‌ها، مطبوعات، فضای مجازی و طرح این مطالبات توسط نمایندگان مردم در مجلس و شورای شهر و جلسات پرسش و پاسخ در دانشگاه‌ها را از مصادیق طرح «مطالبات عمومی» در چارچوب مقررات و ارزش‌های نظام دانست.
Share/Save/Bookmark