توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64830
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۸
"قطار" شاید سال 1401 به اسلام آبادغرب برسد
مجری طرح راه آهن غرب کشور با اشاره به پیشرفت 80 درصدی مسیر راه آهن کرمانشاه-اسلام آبادغرب، گفت: در صورت تامین اعتبار این احتمال وجود دارد که قطار تا سال 1401 به اسلام آبادغرب برسد.
"قطار" شاید سال 1401 به اسلام آبادغرب برسد
مسعود فرامرزیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به فعال بودن پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی، گفت: در حال حاضر مشکلاتی در قرارداد پیمانکار پروژه وجود دارد که باعث شده قدری از سرعت کار کاسته شود.

وی افزود: قرارگاه خاتم(ص) به عنوان پیمانکار پروژه، در حال تغییرات لازم در قرارداد پروژه است که به زودی این تغییرات بررسی و اعمال شده و پس از آن پروژه مجددا با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.

فرامرزیان پیشرفت کلی عملیات زیرسازی در مسیر کرمانشاه-خسروی را 55 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: اولویت این پروژه در ابتدا رساندن قطار به اسلام آبادغرب است که شامل دو قطعه 70 و 45 کیلومتری و مجموعا به طول 115 کیلومتر است.

مجری طرح راه آهن غرب کشور افزود: در حال حاضر پیشرفت عملیات زیرسازی در مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب بیش از 80 درصد است و قرار بود طبق برنامه زمانبندی شده این بخش از پروژه تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد که این امر به دلیل عدم تامین اعتبارات لازم محقق نمی شود.

فرامرزیان افزود: تکمیل این مسیر نیازمند تامین اعتبار هزار میلیارد تومانی است که متاسفانه امسال این پروژه از اولویت خارج شده و 9 پروژه ریلی دیگر جایگزین آن شدند و همین مسئله باعث شد اعتبار کافی به این پروژه تخصیص پیدا نکند.

این مسئول ابراز امیدواری کرد، با توجه به اهمیت استراتژیک این پروژه و داشتن مصوبه سفر مقام معظم رهبری، سال آینده مسیر راه آهن کرمانشاه-خسروی مجددا در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: چنانچه سال آینده این پروژه در اولویت قرار گیرد و اعتبار لازم آن تخصیص شود، به احتمال زیاد تا پایان سال 1401 می توان این بخش از مسیر(تا اسلام آبادغرب) را به بهره برداری رساند.
Share/Save/Bookmark