توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 60870
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۴
عامل حذف بانوی وزنه بردار چه بود/ انتقاد دردسرساز یا عملکرد ضعیف?
عامل حذف بانوی وزنه بردار چه بود/ انتقاد دردسرساز یا عملکرد ضعیف?
در حالی که گفته می شود یکی از بانوان وزنه بردار به دلیل انتشار پست انتقادی در صفحه شخصی خود به اردوی تیم ملی دعوت نشده اما نایب رییس و سرمربی بانوان این مسئله را قبول ندارند.

به گزارش ایسنا، دعوت نشدن یکی از بانوان وزنه بردار ایران به اردوی تیم ملی حرف و حدیث های زیادی را به وجود آورده است. مرضیه قنبری که به همراه تیم ملی وزنه برداری بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ وزنه زد، تنها کسی بود که از این تیم به اردو دعوت نشد و گفته شد دلیل این دعوت نشدن پست انتقادی بود که این وزنه بردار در صفحه شخصی خود منتشر کرد. او در صفحه اجتماعی خود انتقادهایی را نسبت به نداشتن امکانات برای تمرین در شهرش منتشر کرد و افرادی را در زیر این پست تگ کرد اما بعداً این پست را حذف کرد.

این وزنه بردار پیش از اعلام نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی بانوان، دوباره پستی را منتشر کرد ودر آن اعلام کرد که به اردوی تیم ملی دعوت نمی شود و به او گفته اند چرا در آستانه انتخابات برخی افراد را زیر پست قبلی خود تگ کرده است. البته قنبری این پست دوم خود را نیز از صفحه شخصی خود پاک کرد اما با اعلام نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی بانوان، خبری از اسم مرضیه قنبری نبود.

ایسنا پیگیر این مسئله شد که چرا قنبری به اردوی تیم ملی دعوت نشد زیرا تمام نفراتی که به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شدند، تقریباً وضعیت مشابهی را از لحاظ رکوردی داشتند. بهار بهرامی نایب رییس بانوان فدراسیون وزنه برداری تنها دلیل دعوت نشدن قنبری را مسائل فنی عنوان کرد و گفت، سرمربی تیم ملی بانوان می تواند در مورد دلایل فنی دعوت نشدن این ورزشکار صحبت کند.

مریم امرالله سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان نیز در گفتگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که به چه علت مرضیه قنبری به تیم ملی دعوت نشد؟ تصریح کرد: دعوت نشدن او به دلیل پایین بودن رکوردهایش است و سطح رکوردهایش خیلی پایین است و اگر بتواند رکوردهای بهتری را داشته باشد دوباره به اردو دعوت می شود.

امرالله در پاسخ به این پرسش که وضعیت رکوردی ملی پوشان در قهرمانی آسیا تقریباً مشابه هم بود پس بر چه اساسی این تصمیم گرفته شده که فقط قنبری به دلیل پایین بودن رکوردهایش دعوت نشود، تصریح کرد: رکوردهای مرضیه قنبری را در قهرمانی آسیا نگاه کنید ۲، ۳ دسته پایین تر بوده است. ما خیلی برای او تلاش کردیم و نمی‌تواند هیچ گونه ادعایی نسبت به اینکه کادرفنی او را حمایت نکرده، داشته باشد. ما تا لحظه آخر او را در اردو نگه داشتیم و کمک کردیم.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه یعنی دعوت نشدن او به پستی که در صفحه شخصی منتشر کرده ارتباطی ندارد، تاکید کرد: اصلاً. من اصلاً اهل حاشیه نیستم و کاری هم به بحث انتخابات ندارم. من با اینکه این خانم پستی را در اینستاگرام منتشر کرده مشکلی ندارم و فقط بحث من فنی بوده است. بارها هم به او تذکر دادیم. اگر در مسابقات اصفهان بتواند رکوردهایی خوبی را به ثبت برساند به اردو دعوت می شود.

امرالله در مورد اینکه اگر رکوردهای قنبری از ابتدا راضی کننده نبوده پس چرا به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد، گفت: تشخیص فدراسیون بر این بود که حمایت از بانوان انجام شود. ما می خواستیم تجربه ای کسب کنند و حداقل در شهرهای خودشان آن را ارائه دهند و بحث استفاده از شرایط بود.

او در پاسخ به این پرسش که اگر نفرات دیگر در اردوی تیم ملی هم افزایش رکورد نداشته باشند، خط می خورند، گفت: ۱۰۰ درصد، ما با ملی پوشان صحبت کرده ایم و هرکسی در مسابقات اصفهان رکوردهایش خوب نباشد یا فردی بهتر از آنها وزنه بزند، آن نفر جدید دعوت می شود و برای مسابقات جهانی تایلند بحث رکورد برای ما اهمیت دارد نه اسم.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark