توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 43130
سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۹
جووینکو رکورد بکام را شکست
هافبک پیشین تیم فوتبال یوونتوس رکوردی که کاپیتان پیشین تیم ملی انگلیس برجای گذاشته بود را پشت سر گذاشت.
جووینکو رکورد بکام را شکست
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، سباستین جووینکو رکورددار گلزنی از روی ضربات ایستگاهی در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا (MLS) شد. تا پیش از این دیوید بکام، ستاره پیشین تیم‌های منچستریونایتد و رئال مادرید و خاویر مورالس، هافبک رئال سالت لیگ، این رکورد را در اختیار داشتند اما دو گلی که بال پیشین یوونتوس شب گذشته (دوشنبه) در پیروزی 4 بر یک تورنتو اف‌سی برابر دی‌سی‌یونایتد با ضربات ایستگاهی به ثمر رساند، او را از این حیث از کاپیتان پیشین تیم ملی انگلیس پیش انداخت.

رکورد گلزنی بکام با ضربات ایستگاهی که در فاصله سال‌های 2010 تا 2013 آن را به ثبت رساند، 6 گل بود که این رکورد را جووینکو با دو گل فوق‌العاده‌ای که به دی‌سی‌یونایتد به ثمر رساند، شکست. این در حالی است که جووینکو 7 گل خود را از تابستان سال گذشته که تورین را ترک کرد به ثمر رساند.

جووینکو این تعداد گل را از 76 ضربه‌اش به ثمر رساند که ضریب موفقیت او را به 9.2 درصد رسانده است که البته از این حیث به مراتب ضعیف‌تر از دیدیه دروگبا، مهاجم پیشین چلسی که در مونترال ایمپکت توپ می‌زند، عمل کرده است. دروگبا در 22 تلاشش برای گلزنی با ضربات ایستگاهی در MLS پنج گل زده و ضریب موفقیت او 22.7 درصد بوده است. ضریب موفقیت بکام هم 13 درصد (6 گل از 46 ضربه ایستگاهی) بوده است.
Share/Save/Bookmark