توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64740
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۸
صباغیان: رئیس جمهور و وزرا در مرداد ماه باید به نمایندگان گزارش عملکردی ارائه کنند
صباغیان: رئیس جمهور و وزرا در مرداد ماه باید به نمایندگان گزارش عملکردی ارائه کنند
نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس یازدهم با استناد به آئین نامه داخلی مجلس خواستار ارائه گزارش عملکردی رئیس جمهور و وزرا به نمایندگان در مرداد ماه شد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا صباغیان در تذکری شفاهی با استناد به ماده ۲۳۵ آئین نامه داخلی مجلس در جریان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: بر اساس ماده ۲۳۵ آئین نامه داخلی مجلس رئیس جمهور و وزرا موظف هستند در مرداد ماه هر سال عملکرد خود را در خصوص برنامه هایی که در زمان تشکیل دولت و اخذ رای اعتماد وزرا از مجلس ارائه شده است به نمایندگان گزارش دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این ماده وزرا و رئیس جمهور با حضور در مجلس گزارشی از عملکرد سال گذشته خود و برنامه هایی که برای سال آینده دارند به مجلس ارائه می کنند. امروز دغدغه همه مردم بحث معیشت است و سوال عده ای از نمایندگان از رئیس جمهور نیز به مسئله معیشت بر می گردد.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس یازدهم تصریح کرد: امروز همه مردم و همه نمایندگان یک سوال دارند و آن این است که چرا این وضعیت به وجود آمده و چه کسی پاسخگوی وضعیت فعلی است. تجربه نشان داده که بحث سوال از رئیس جمهور راهگشا نیست ولی مجلس ساز و کار بهتری را تعریف کرده است. با حضور رئیس جمهورو وزرا در مجلس و ارائه گزارش آنها به سوالات نمایندگان و مردم پاسخ داده شده و خیلی از مسائل مرتفع می گردد. مردم حداقل انتظار دارند که یک نفر به آنها پاسخگو باشد.

محمدباقر قالیباف که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: این قانون که به اصلاح آئین نامه مجلس باز می گردد در مجلس تصویب شده و البته اشکالاتی به آن وارد بود که در شورای حل اختلاف سران قوا نیز مطرح و به مجلس نیز ابلاغ شد اما اینکه مجلس بر اساس وظایف قانونی خود عمل کند امری صحیح است و وزرا با گزارش عملکرد سالانه خود به نمایندگان می توانند در حل مشکلات موثر باشند و نمایندگان نیز می توانند به نقش نظارتی خود عمل کنند. ان شاءالله هماهنگی های لازم صورت بگیرد تا وزرا در صحن یا در کمیسیون ها به نمایندگان گزارش دهند.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark