توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 33032
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۲
رونمایی از سند نقض حقوق بشر در انگلیس در سه زبان؛
ابراز تاسف از انفعال دستگاه دیپلماسی در افشای نقض حقوق بشر انگلیس و آمریکا در جهان/ وزارت خارجه این سند را پیگیری کند
متن کامل گزارش نقض حقوق بشر در انگلستان (۲۰۱۳ و ۲۰۱۴) به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی منتشر شد.
ابراز تاسف از انفعال دستگاه دیپلماسی در افشای نقض حقوق بشر انگلیس و آمریکا در جهان/ وزارت خارجه این سند را پیگیری کند
به گزارش خط نیوز ، مراسم رونمایی از دومین سند جامع نقض حقوق بشر در انگلیس (۲۰۱۳ و ۲۰۱۴) صبح امروز در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایراد سخنرانی پرداخت.

مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر، دومین سند جامع نقض حقوق بشر در انگلیس (۲۰۱۳ و ۲۰۱۴) را در این مراسم رونمایی کرد.

به‌گفته احمد اسفندیاری رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر، این سند در ۸۰ صفحه و به ۳ زبان تنظیم و منتشر شده است.

اسفندیاری در مراسم رونمایی از سند نقض حقوق بشر در انگلستان افزود: هدف از تشکیل مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر این است که صدای حقانیت مظلومان به گوش جهانیان برساند.

وی ادامه داد تلاش ما این است که برای تنویر افکار عمومی دانشگاهیان و آزاد اندیشان این موارد نقض حقوق بشر را در کشورهای مستکبر به ویژه انگلیس و آمریکا ثبت و ضبط کنیم و هر سال گزارش سال قبل را ارائه دهیم.

اسفندیاری گفت: در همین راستا دو هفته پیش گزارش نقض حقوق بشر ایالات متحده آمریکا را در همین دانشکده حقوق دانشگاه تهران رونمایی کردیم و امروز نیز از سند نقض حقوق بشر در انگلستان در سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ رونمایی می شود که در ۸۰ صفحه است که البته این مقدار اسنادی است که ما توانستیم به دست بیاوریم.

وی در ادامه سوابقی از جنایات انگلستان بعنوان استعمار پیر در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: نقض حقوق بشر از جمله حقوق زنان، کودکان، اقلیتهای دینی و مذهبی در انگلستان آشکارا صورت می گیرد و طبق آمارها و گزارشهایی که خودشان منتشر کرده اند نزدیک به ۵۰ درصد متولدین سال ۲۰۱۴ نامشروع بودند و تجاوز به عنف نیز در سال ۲۰۱۴ در مقایسه با سال ۲۰۱۳ شصت درصد افزایش داشت.

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر در ادامه با بیان اینکه ما در سال ۹۱ قانون افشای نقض حقوق بشر را به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسانده ایم، گفت: جای تأسف است که دستگاههای دیپلماسی گامی در این خصوص (افشای نقض حقوق بشر انگلیس و آمریکا در جهان) برنداشته اند و اکنون انتظاری که داریم این است که این سند را در مجامع حقوقی و بین المللی پیگیری و حداقل برای انتقال به سایر ملتها اقدام کنند.

متن کامل گزارش نقض حقوق بشر در انگلستان (۲۰۱۳ و ۲۰۱۴) به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در فایل‌های ذیل قابل دسترسی می‌باشد.

متن فارسی
متن انگلیسی
متن عربی
Share/Save/Bookmark