توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 55542
دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۸
طهماسبی: استفاده از کشتی‌گیر خارجی اسپانسر را فراری می‌دهد، ما جنگی نابرابر داریم/ تیم ملی در حال پوست‌اندازی است
طهماسبی، عضو سابق تیم ملی کشتی آزاد گفت: ما هیچ استفاده‌ای از حضور کشتی‌گیران خارجی در لیگ نمی‌بریم و فقط با توجه به هزینه‌های بالای استفاده از آنها، اسپانسر را فراری می‌دهیم.
طهماسبی: استفاده از کشتی‌گیر خارجی اسپانسر را فراری می‌دهد، ما جنگی نابرابر داریم/ تیم ملی در حال پوست‌اندازی است
به گزارش خط نیوز؛ حسن طهماسبی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در مورد نتایج تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی بوداپست اظهار داشت: من خودم تجربه مربیگری در تیم ملی جوانان را دادم و از نزدیک تلاش و زحمت تیم بزرگسالان و کادرفنی‌شان را دیده‌ام. تیم ملی در حال پوست‌اندازی است. پیش از اعزام به مجارستان هم حدس می‌زدم بیشتر از سه مدال نگیریم. گرچه یک عده کاملا مغرضانه انتقاد می‌کنند اما باید بپذیریم که این تیم در حد و اندازه جهانی بود. یکی مثل محمدباقر یخکشی را از بچگی می‌شناسم. او قهرمان مازندران نشد اما در تیم ملی اول شد. کشتی‌گیری مثل او اگر در کشتی با حریف کوبایی به خاطر کم‌تجربگی اشتباه نمی‌کرد، حتما مدال جهانی می‌گرفت. او در این 5-6 ماهی که در اردوی تیم ملی حضور داشت خیلی تغییر کرد و اینها خوب است.

وی ادامه داد: جز یکی دو نفر، باقی کشتی‌گیران خوب مبارزه کردند. این نیست که یک تیم 10 قهرمان جهان داشته باشد و همه هم مدال بگیرند. غیر از یزدانی، کریمی و هادی، اگر 7 نفر دیگر کمی در قرعه‌ها شانس می‌آوردند حتما نتایج خوبی رقم می‌خورد. اگر در 7 وزن دیگر هم می‌توانستیم 3 مدال بگیریم که واقعا هم در توان‌مان بود، اکنون همه از موفقیت بزرگ کشتی آزاد حرف می‌زدند. دو ماه پیش که این تیم در بازی‌های آسیایی دو طلا و دو برنز گرفت کسی تشویقش نکرد و حتی یک خسته نباشید هم به کادرفنی گفته نشد. در این شرایطِ بد اقتصادی، اداره فدراسیون آدم بزرگی می‌خواهد، واقعا اعزام کردن تیم با این شرایط خیلی سخت است.

سرمربی تیم راه و شهرسازی گلستان که یکی از تیم‌های راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر آزاد است، در مورد مسابقات پایانی که روز پنجشنبه در گرگان برگزار می‌شود، تصریح کرد: ما کارمان را تا اینجا درست انجام داده‌ایم. بهترین حالت برای‌مان این بود که به نیمه‌نهایی برسیم. حالا رقابت نابرابری با حریفان‌مان داریم چون آنها 4-5 برابر ما هزینه کرده‌اند، شاید هم خیلی بیشتر. ما با بودجه 300 میلیونی در لیگ تیم‌داری کردیم.

طهماسبی با انتقاد از حضور کشتی‌گیران خارجی در لیگ تاکید کرد: اگر کشتی‌گیر خارجی می‌آمد و دو ماه با بچه‌های ما تمرین می‌کرد، این برای کشتی ما سود داشت اما وقتی خارجی یکی دو روز قبل مسابقه می‌آید و بعد هم خیلی زود می‌رود ما هیچ استفاده‌ای از کنار او نمی‌بریم و فقط با توجه به هزینه‌های بالای استفاده از کشتی‌گیر خارجی، اسپانسر را فراری می‌دهیم. هنر تیم‌داری این است که با بضاعت مالی معقول و با کشتی‌گیران داخلی بتوانیم نتیجه بگیریم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم میزبانی خوبی از تیم‌ها داشته باشیم. چند سال پیش که فینال لیگ را برگزار کردیم سالن امام‌خمینی (ره) پر از تماشاگر شد. تیم ما هم تیم بدی نیست، کشتی‌گیران خوبی داریم. اگر خارجی‌ها نبودند ما هم مدعی بودیم اما با استفاده سایر حریفان‌مان از کشتی‌گیر خارجی‌، کفه ترازو به نفع آنها سنگینی می‌کند.
Share/Save/Bookmark