توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 29712
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۸
پس از ناکام ماندن یک اقدام قبلی صورت می‌گیرد
تلاش دوباره یک نهاد اسرائیلی برای ضبط دامنه‌های اینترنتی ایران
یک نهاد اسرائیلی در حال تلاش است تا دامنه‌های اینترنتی ایران را ضبط کند.
تلاش دوباره یک نهاد اسرائیلی برای ضبط دامنه‌های اینترنتی ایران
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری خط نیوز ، پس از آنکه شرکت «آیکان» که مسئولیت تحویل و نام‌گذاری دامنه‌های اینترنتی برای کشورهای مختلف دنیا را به عهده دارد حدود سه ماه پیش تلاش جمعی از وکلای اسرائیلی برای ضبط دامنه‌های اینترنتی ایران را ناکام گذاشت «مرکز حقوقی اسرائیل» (موسوم به «شورات هادین») بار دیگر تلاش خود در این راستا را به کار گرفته است.

حدود سه ماه پیش، در مرداد ماه سال جاری، جمعی از وکلای اسرائیلی با طرح این ادعا که ایران در حال فعالیت در زمینه تروریسم است با ارائه دادخواستی به دادگاهی در آمریکا خواستار توقیف دامنه‌های اینترنتی کشورهای ایران، سوریه و کره شمالی شدند، اما موسسه «آیکان» در پاسخ به رأی دادگاه فدرال آمریکا تصریح کرد که دامنه‌های اینترنتی کشورهای «دارایی» نیست و نمی‌توان آنها را توقیف یا مصادره کرد.

این وکلا این دادخواست را به نمایندگی از برخی از شهروندان آمریکا و شهرک‌نشین‌های اسرائیلی که مدعی بودند قربانی تروریسم شده‌‌اند تسلیم دادگاه کرده بودند.

روزنامه جروزالم‌پست روز یکشنبه در گزارشی در همین باره با استناد به مدارکی که در اختیار این روزنامه صهیونیستی قرار گرفته مدعی شده مرکز حقوقی اسرائیل که یک نهاد خصوصی برای دفاع از حقوق قربانیان تروریسم است تلاش دوباره‌ای را برای مصادره دامنه‌های اینترنتی که در اختیار دولت‌های کشورهای ایران، کره شمالی و سوریه قرار دارند آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، این نهاد خصوصی و شرکت «رینس فلدمن» آمریکا در تلاشند تمامی دامنه‌های اینترنتی که در اختیار این کشورها قرار دارند، از جمله دامنه ir TLD.، نسخه فارسی ir TLD. و تمامی پروتکل‌های اینترنتی مورد استفاده دولت‌های ایران، سوریه و کره شمالی را ضبط کنند.
Share/Save/Bookmark