توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64209
سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳
ستارگانی که در ایام کرونا به فکر مردم هستند
روزهایی که بازیکنان لیگ برتری حاضر نشدند حقوق خود را کاهش دهند، بودند بازیکنانی که از جیب هزینه کردند تا بتوانند در شرایط سخت کرونا، حامی مردم باشند.
ستارگانی که در ایام کرونا به فکر مردم هستند
به گزارش خط نيوز، بالاخره انتظارها به سر رسید و قطار رقابت‌های لیگ برتر انگلیس که نیمه کاره متوقف شده بود دوباره به حرکت افتاد. بعد از پشت‌سر گذاشتن سه ماه سخت همراه با قرنطینه‌های ممتد خانگی در انگلیس، حالا از سر گرفتن بازی‌ها می‌تواند خوشحال‌کننده‌ترین اتفاق ممکن برای فوتبال‌دوستان جزیره باشد. با اینکه بازی‌های لیگ برتر ادامه پیدا کرده، اما هیچ‌کس روزهای دشوار قرنطینه را فراموش نکرده است. روزهایی که بازیکنان لیگ برتری حاضر نشدند حقوق خود را کاهش دهند و به‌نوعی به جنگ پنهان با باشگاه‌ها و همچنین هواداران رفتند، اما با این وجود بودند بازیکنانی که شخصاً از جیب هزینه کردند تا بتوانند در شرایط سخت کرونا حامی مردم باشند. بازیکنانی که باید نشان همذات‌پنداری با مردم را به آن‌ها اهدا کرد.

ویلفرد زاها
از آن جنس بازیکنانی است که اقدامات مثبتش را خیلی نمایان نمی‌کند. کمتر کسی متوجه شد بازیکن باشگاه کریستال پالاس در شرایطی که بازیکنان لیگ برتری حقوق‌شان را کاهش ندادند ۱۰ درصد از قرارداد هفتگی ۱۳۰ هزار پوندی خود را برای کمک به کرونایی‌ها بخشید. حرکتی که خیلی از بازیکنان دلش را نداشتند. این، اما پایان خیرخواهی زاها نبود. زاها که در لندن صاحب ۵۰ آپارتمان است اعلام کرد آن‌ها را برای اختصاص به کادر درمان به منظور اسکان بیماران کرونایی اختصاص داده است. این کمک‌رسانی از دل زندگی سخت زاها در دوران کودکی می‌آید. جایی که برای داشتن یک جفت کفش ورزشی چشمش به پای هم‌کلاسی‌هایش بود و زندان رفتن برادرش به خاطر خلاف را تماشا کرد: «خداوند این فرصت را به من داده تا به مردم کمک کنم. ما برای رشد کردن هیچ کمکی نداشتیم. پدرم هر کاری از دستش برمی‌آمد انجام می‌داد، اما پول‌مان کم بود.» زاها که از ۴ سالگی ساحل عاج را به مقصد انگلیس ترک کرد قرار است این ۱۰ درصد پول هفتگی را از طریق خیریه خود به کمک به ۱۰۰ نوجوان ساحل عاجی اختصاص دهد.

محمد صلاح
محمد صلاح نشان داد برای اینکه به قهرمان کشورش تبدیل شود نیاز نیست حتماً گل صعود به جام جهانی را به ثمر برساند. صلاح برای اینکه به منطقه زادگاهش کمک کند در پرداخت ۳۷۰ هزار پوندی برای خرید آب قابل شرب مشارکت کرد. البته کمک صلاح فقط به شرایط کرونا مربوط نمی‌شد. او که سال ۲۰۱۸ بهترین بازیکن سال جزیره شد و ۹۱ گل برای لیورپول زد، پارسال مبلغ ۵/۲ میلیون پوند برای کمک به مؤسسه کمک به بیماران سرطانی در مصر اختصاص داد. جالب است بدانید بیش از ۴۰۰ نیازمند توانستند از این پول استفاده کنند. او در هفته ۲۰۰ هزار پوند از لیورپول حقوق می‌گیرد.

خوان ماتا
وینگر اسپانیایی منچستریونایتد از مدت‌ها قبل از شیوع ویروس کرونا پای ثابت کمک به خیریه‌ها بود. او سه سال پیش شروع کرد به راه انداختن کمپینی برای بازیکنان که یک درصد از دستمزد خود را به کمک اختصاص دهند. یک درصدی که به خودی خود کم بود، اما برای تعداد زیادی از بازیکنان مبلغ هنگفتی جمع می‌شد. از آن زمان تاکنون ماتا توانسته ۱۵۰ بازیکن و مربی را با خود همراه کند تا در این کمپین خیرخواهانه سهیم شوند. حتی یورگن کلوپ سرمربی لیورپول هم در کمپین ماتا عضو است. این خیریه ۸/۱ میلیون پوند جمع‌آوری دارد که ماتا با شیوع ویروس کرونا و اضافه شدن هزینه‌ها توانست آن را به ۲ میلیون پوند برساند. ماتا که ۱۴۰ هزار پوند در هفته دستمزدش است این‌طور به ابراز احساسات پرداخت: «ما نیاز داریم تا به هدف‌های مشترک کمک کنیم و بازیکنان دنیا باید برای جنگیدن با این بحران به ما بپیوندند.»
Share/Save/Bookmark