توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 49819
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
انتخابات پارلمانی دستمایه تنش و ناآرامی در شمال عراق
انتخابات پارلمانی عراق که تا چند ماه آینده برگزار خواهد شد، موجی از اتهام زنی‌ها علیه نیروهای امنیتی عراق در شهر نینوا واقع در شمال این کشور را به دنبال داشته است.
انتخابات پارلمانی دستمایه تنش و ناآرامی در شمال عراق
به گزارش خط نیوز به نقل از پایگاه خبری «العربی الجدید» با نزدیک شدن زمان انتخابات پارلمانی عراق که قرار است 22 اردیبهشت آینده (دوازدهم ماه می) برگزار شود، اختلافات و اتهام زنی بین سیاستمداران و نیروهای امنیتی عراق در استان نینوا واقع در شمال این کشور افزایش یافته است.

تنش اوضاع در موصل

در همین ارتباط یک منبع امنیتی عراق گفت، در پی اتهام زنی به نیروهای پلیس عراق اوضاع امنیتی شهر موصل مرکز استان نینوا به شدت متشنج است و برخی از افسران عراقی از اینکه بعضی طرف ها به دنبال شایعه پراکنی و اظهارات بی اساس علیه نیروهای عراقی هستند، ابراز نگرانی کرده و احتمال دادند در صورت تکرار اتهام زنی ها به مراجع قضائی مراجعه کنند.

اتهاماتی که علیه نیروهای پلیس در نینوا وارد است، شامل سرقت بخشی از دارایی های عمومی این شهر است حال آنکه فرماندهان نیروهای امنیتی به شدت این اتهامات را رد کرده و آن را ناشی از مقاصد شخصی و مرتبط با انتخابات دانسته اند.

در این میان «علی الحیالی» از سیاستمداران مستقل عراق، این اتهامات را خطرناک برشمرده و گفت باید مانع شیوع آن شده و عوامل آن را شناسایی کرد.

وی در عین حال با بیان اینکه همه احتمال ها وارد است و نمی توان یک طرف را تایید و طرف دیگر را محکوم کرد، افزوود، بی تردید نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات دلیل اصلی این وضعیت است.
Share/Save/Bookmark