توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 58819
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۱
حل مشکلات اقتصادی را به امید ارتباط با اروپا نگذاریم
یک نماینده مجلس گفت: دولت، مجلس و سایر نهادها بپذیرند که ما باید روی پای خودمان بایستیم و مشکلات اقتصادی را حل کنیم، چراکه این اصل سخن رهبری است.
حل مشکلات اقتصادی را به امید ارتباط با اروپا نگذاریم
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا حاجی‌بابایی در مصاحبه با رادیو عنوان کرد: یکی از مشکلات ما در سیاست خارجی این است نسبت به شناختی که از دنیا داریم مواضع درستی را در دولت‌ها نتوانسته‌ایم اعمال کنیم. برخی تصور می‌کنند مسئولان ما نسبت به آمریکا یا اروپا شناخت ندارند. در حالی باید بگویم شناخت بسیار خوبی دارند، اما نوع نگاه‌ها متفاوت است. اما در مقابل وقتی ما می‌خواهیم عزت خودمان را حفظ کنیم و آمریکا حاضر است در برابر اقتدار جمهوری‌اسلامی با ایرانی سخن بگوید، اشکالی ندارد.

وی افزود: اگر اروپا می‌خواهد با ما ارتباط برقرار کند، باید بر اساس اقتدار، عزت و مصالح و منافع ما باشد. اما متاسفانه شاهد این هستیم با وجود اطلاعاتی که درباره اروپا و آمریکا داریم، به دلیل نوع نگاه و اعتقادی که در بعضی از سیاستمداران وجود دارد، علی‌رغم اقتداری که اروپا و آمریکا به ما نشان می‌دهد، از یک موضع تفسیرگونه با آنها ورود پیدا می‌کنیم، اسم، ارتباط و مذاکره را مصالحه می‌گذاریم، در واقع نوع مذاکره‌ای که با آمریکا یا اروپا داریم به عنوان صلح‌خواهی تلقی می‌کنیم.

نماینده مجلس ادامه داد: در حالی برخی از سیاستمداران ما به دنبال مذاکره و صلح‌خواهی با آمریکا هستند که آمریکا جلوی چشم ما برجام را پاره پاره کرده و از آن خارج شده است! زیرا ترامپ برجام را قبول ندارد و معتقد است که باراک اوباما امتیاز بسیار کمی از جمهوری‌اسلامی گرفته و او خواهان گرفتن امتیاز بیشتری است. به عبارتی ترامپ بسیار علنی با ما صحبت می‌کند، اما ما سخنانش را تفسیر می‌کنیم و می‌گوییم ترامپ به دنبال آن نیست و به دنبال آن است که با ما مراوده داشته باشد! داستانی که در برجام اتفاق افتاد.

حاجی‌بابایی گفت: اما رهبری در مشهد، سیاست داخلی را به شکل دقیق تبیین فرمودند، سیاست داخلی که اگر بر طبق رهنمودهای رهبری پیش می‌رفت، امروز با مشکلاتی چون فساد مواجه نبود، امروز جامعه ما از مساله فساد رنج می‌برد. جامعه‌ای که نوعی اشرافی‌گری در آن شکل گرفته و افرادی از دل این اشرافی‌گری به صورت جسته و گریخته در دل نظام حضور دارند و سعی نیز می‌کنند که سیاست‌های خودشان را اعمال کنند، به عبارتی نه تنها به دنبال اشرافی‌گری هستند، بلکه می‌خواهند اقتصاد لیبرالی و اشرافی‌گری را تئوریزه کنند و در جامعه جا بیندازند. این یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم که باید در پی رفع آن باشیم.

وی افزود: از سوی دیگر بحث رونق اقتصادی است و رهبری زیباترین انتخابی که در نامگذاری سال 98 داشتند به آن اختصاص دادند و آنرا سال رونق اقتصادی نامیدند، زیرا مشکل بانک‌ها با رونق اقتصادی حل می‌شود، مشکلی به نام اختاپوس بانک‌ها، همچنین مشکل قاچاق کالا و بحث نقدینگی و هدایت آن نیز با رونق اقتصادی و تولید برطرف می‌گردد. بحث تولید سرمایه، اشتغال، معیشت مردم و صادارت همه با رونق تولید امکان‌پذیر است و راه حل آن تنها یک کلمه است باید دولت، مجلس و سایر نهادها بپذیرند که ما باید روی پای خودمان بایستیم و مشکلات اقتصادی را حل کنیم و این اصل سخن رهبری است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی را به امید ارتباط با اروپا بگذاریم، اروپایی که آن قدر گستاخ شده و می‌گوید ما در برابر یک لقمه نان حاضریم با شما مذاکره کنیم. همه افرادی که اعلام کردند که سدهای تحریم شکسته شده و در حال چکه کردن است، در یک سال گذشته دریافتند که اروپا نیز در حال دور زدن ماست. اروپایی که می‌گفت ما می‌خواهیم جلوی آمریکا بایستیم و از شما دفاع کنیم، امروز اگر قرار است که چند بشکه نفت برای شما بفروشیم یک خطی برای شما درست می‌کنیم تا بتوانید صبحانه بخورید. رفتار آنها آن‌قدر شرم‌آور است که حتی هلال‌احمر ما را تحریم کردند تا نتوانند به سیل زدگان ما کمک کنند. لذا مشخص شد سیاست اروپا و آمریکا در رابطه با جمهوری اسلامی یکی است و فرقی بین این دو نیست.
Share/Save/Bookmark