توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63769
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۹
رئیس انجمن صنایع لبنی کرمانشاه:
محصولات لبنی را وارد بازار "اوراسیا" کنیم
محصولات لبنی را وارد بازار "اوراسیا" کنیم
رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه با اشاره به محدودیتی که برای صادرات محصولات لبنی ایران به عراق به عنوان اصلی‌ترین بازار هدف این محصولات اعمال شده، گفت: بهترین بازار جایگزین عراق، کشورهای اوراسیا است و صنایع لبنی در حال برنامه‌ریزی برای ورود به این بازار هستند.

سیدمهدی افخمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طی چند وقت اخیر واحدهای صنایع لبنی در کشور عراق راه‌اندازی شده، اظهار کرد: این کشور نیز با هدف حمایت از تولیدات خود، واردات برخی محصولات لبنی را ممنوع و با وضع تعرفه بالا واردات برخی دیگر را محدود کرده است.

وی ادامه داد: البته این روند طبیعی است و تمام کشورهای دنیا حمایت از تولیدات داخلی خود را در اولویت قرار می‌دهند.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیاری از صنایع لبنی بزرگ ایران صادرات محور بوده و صادرات زیادی از انواع محصولات لبنی به کشور عراق داشتند، افزود: این محدودیت و ممنوعیت صادرات بر کاهش تولید این واحدها تاثیرگذار است.

افخمی معتقد است، در چنین شرایطی باید به فکر بازارهای صادراتی جدید باشیم که به نظر می‌رسد کشورهای اوراسیا بهترین گزینه برای این منظور باشند.

به گفته افخمی هم اکنون بسیاری از صنایع بزرگ لبنی کشور در حال برنامه‌ریزی برای ورود به بازار این کشورها هستند و خیلی از واحدها نیز هم اکنون صادرات به برخی از کشورها از جمله روسیه، اکراین، آذربایجان، ارمنستان و... دارند که باید این موضوع را گسترش دهند.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه یادآورد شد: رایزنی‌هایی هم در این زمینه با وزارتخانه‌های امور خارجه، صمت، اقتصاد و دارایی و... انجام شده تا شرایط برای ورود به این بازارها تسهیل شود.

افخمی اضافه کرد: این موضوع را نباید فراموش کنیم که ورود به بازارهای اوراسیا استانداردهای بین‌المللی جدی‌تری نسبت به بازار عراق نیاز دارد که البته اکثر صنایع بزرگ لبنی ایران این استانداردها را دارند.

وی با بیان اینکه صنایع لبنی استان کرمانشاه نیز بعد از محدودیت صادرات به عراق شرایطی مشابه کارخانه‌های لبنی کشور دارند، گفت: البته برخی از صنایع لبنی استان هم اکنون هم به برخی از کشورهای دیگر بجز عراق صادرات دارند و به دنبال گسترش بازارهای هدف خود هستند.
Share/Save/Bookmark