توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 50385
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴
عراقچی: دولت انگلیس رسما ازایران عذرخواهی‌کرد
معاون وزیر امور خارجه گفت: با پیگیری دولت انگلستان تعرض کنندگان به سفارت ایران رسما از ما عذرخواهی کردند.
عراقچی: دولت انگلیس رسما ازایران عذرخواهی‌کرد
به گزارش خط نيوز، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان بعد از حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار کرد: در نشست امروز به سوالات نمایندگان مختلف پاسخ‌هایی ارائه شد که به نظر می‌رسد جلسه بسیار خوب و سازنده‌ای بود و ما همواره چنین جلساتی طی سال‌های گذشته داشته‌ایم.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: اولین بار بود که به عنوان معاون سیاسی و اقتصادی در ساختار جدید خدمت نمایندگان رسیدیم و تبادل نظر خوبی صورت گرفت، امیدواریم همین منوال در آینده نیز ادامه پیدا کند.

عراقچی با اشاره به دلیل تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، بیان کرد: امروز گزارشی در این خصوص به کمیسیون امنیت ملی ارائه و به سوالات پاسخ داده شد، واقعیت این است که پلیس انگلیس در دو حوزه کوتاهی کرده که ما در حال پیگیری این مسئله هستیم.

وی افزود: اولین مشکل مسئله این بود که تمهیداتی پیش از این برای جلوگیری از این تعرض نداشته و معضل دیگر تعلل و تأخیر نیروهای پلیس بوده است.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: این ماجرا می‌توانست خیلی زودتر از اینها خاتمه پیدا کند، اما تعلل پلیس این کشور سبب شد تا این مسئله به بیش از 2 ساعت به طول انجامد.

عراقچی با بیان اینکه اکنون پلیس مستقر در مقابل سفارت داریم، گفت: با پیگیری‌های دولت انگلستان، عاملان این ماجرا رسما از ما عذرخواهی کرده و دولت این کشور تعهد کرد که امنیت سفارت را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه روال محاکمه تعرض‌کنندگان هم در جریان است، افزود: این مسئله باعث امنیت سفارتخانه‌های ما می‌شود، چرا که مورد دیگری مشابه این مسئله در کشور اتریش داشته‌ایم.

معاون وزیر امور خارجه در پایان بیان کرد: اکنون این مسئله به صورت جدی مدنظر ماست و در خصوص تأمین جان سفیر، کارمندان و دیپلمات‌های خود و حفاظت از اماکن خود با کشورهای اروپایی بحث کردیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران
Share/Save/Bookmark