توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63246
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۱
اعلام گذشت از قاتل مدیرمسئول نشریه شمارش
مردی که به اتهام قتل مدیرمسئول نشریه شمارش بازداشت شده‌است، موفق شد با جلب رضایت اولیای‌دم از طناب دار فاصله بگیرد.
اعلام گذشت از قاتل مدیرمسئول نشریه شمارش
به گزارش خط نيوز، متهم پرونده که مهدی نام دارد روز گذشته از زندان به شعبه دوازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران منتقل شد. بعد از اعلام رسمیت جلسه دادگاه، نماینده دادستان تهران در شرح کیفرخواست صادر شده گفت: متهم پرونده ۱۲‌اردیبهشت‌سال‌۹۶ به اتهام قتل مدیرمسئول نشریه شمارش تحت تعقیب قرار گرفت و پنج‌ماه بعد هم بازداشت شد. تحقیقات پلیس در این باره نشان داده‌است که مقتول که مجید نام داشت به خاطر مزاحمت‌هایی که از مدتی قبل مهدی در ساختمان محل زندگی‌شان برایش ایجاد کرده با او اختلاف پیدا کرده‌بود. در تحقیقات پلیس مشخص شده است که مهدی در ساختمان محل زندگی‌شان سویت غیرمجاز ساخته‌بود و افراد مشکوکی هم به آنجا رفت و آمد داشتند و در آنجا مواد‌مخدر و مشروب مصرف می‌کردند. مقتول هم که صاحب دخترانی نوجوان بوده از مهدی درخواست کرده‌بود که رفتارش را اصلاح کرده و مانع از رفت و آمد افراد مشکوک به ساختمان شود که این موضوع سبب درگیری و سرانجام قتل می‌شود.

نماینده دادستان ادامه داد: مهدی در جلسه قبل محاکمه و به قصاص محکوم شده‌است، اما موفق شده با پرداخت دیه رضایت اولیای‌دم را جلب کند که درخواست می‌کنم از جنبه عمومی جرم مجازات شود.

در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: روز حادثه من مشروب و موادمخدر شیشه مصرف کرده‌بودم و حال خودم نبودم. البته قبل از آن با مقتول مشاجره کرده‌بودم. او بعد از مشاجره‌ای که بین‌مان اتفاق افتاده‌بود، تماس گرفت و من را تهدید کرد. من هم عصبانی شدم و به خانه برگشتم و باهم درگیر شدیم. من با قمه خودروی مجید را تخریب کردم و با چاقو هم به او ضربه زدم که کشته شد. متهم ادامه‌داد: من با مقتول خصومتی نداشتم و به خاطر مصرف مشروب و مواد‌مخدر وارد درگیری شدم و نمی‌دانم که چطور ضربه چاقو به سینه‌اش وارد شد. از حادثه‌ای که اتفاق افتاده هم پشیمان هستم. با تلاش‌هایی که صورت گرفته توانستم با پرداخت‌دیه رضایت خانواده مجید را جلب کنم. حالا هم از دادگاه درخواست می‌کنم تا در مجازات من تخفیف دهند تا بتوانم زودتر از زندان آزاد شوم.

قضات دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهم وارد شور شد.

منبع:جوان
Share/Save/Bookmark