توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44616
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۲
کاروان در حال فرار داعش منهدم شد
انهدام کاروان در حال فرار داعش متشکل از ۳۰ خودرو، آزادی روستای «اللزاکه» در جنوب شهر موصل و هلاکت سرکرده زنان انتحاری داعش در این شهر از جمله اخبار عملیات آزادسازی موصل است.
کاروان در حال فرار داعش منهدم شد
به گزارش خط نیوز به نقل از مهر: یک منبع محلی در نینوا از بمباران هوایی و انهدام یک کاروان بزرگ داعش در مرزهای عراق و سوریه خبر داد.

این منبع اظهار داشت که کاروان مذکور شامل عناصر عرب و خارجی داعش بود که بنا بر دستورات این گروه در خصوص ترک «موصل»، قصد فرار به «الرقه» سوریه را داشتند.

بنا بر اعلام وی جنگنده های عراق شامگاه دوشنبه یک کاروان بزرگ داعش متشکل از ۳۰ خودرو را که حامل عناصر عرب و خارجی این گروه به همراه خانواده هایشان بود مورد هدف قرار دادند که به انهدام کامل این کاروان و هلاکت بیشتر عناصر آن منجر گردید.

این منبع که خواست نامش فاش نشود از افول روحیه تروریست های داعش در داخل نینوا خبر داده و افزود که داعش به عناصر خارجی خود دستور داده است که از نینوا به «الرقه» سوریه منتقل شوند.

آزادی روستای «اللزاکه»

از سوی دیگر نیروهای عراقی در چارچوب عملیات آزادسازی شهر موصل روستای «اللزاکه» در جنوب این شهر را آزاد کرده و پرچم عراق را در آن برافراشتند.

واحد جنگ رسانه نیروهای عراقی طی بیانیه ای اعلام کرد که یگان های تیپ ۱۵ عملیات آزادسازی نینوا موفق به آزادی این روستا شده و پس از وارد کردن تلفات به نیروها و تجهیزات دشمن پرچم عراق را در این منطقه برافراشتند.

نامگذاری عملیات آزادسازی نینوا به «قادمون یا نینوی» از سوی حیدر العبادی

حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق عملیات آزادسازی نینوا را «قادمون یا نینوی» (نینوا ما در حال آمدن هستیم) نام نهاد.

هلاکت سرکرده زنان انتحاری داعش در موصل

بنا بر اعلام خبرنگار العالم، جنگنده های عراقی «ام حفصه العمری» سرکرده زنان انتحاری داعش در موصل و گروه وی را به هنگام فرار در شمال غربی این شهر به هلاکت رساندند.

آتش زدن نفت در داخل خندق ها

یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد که گروه تروریستی داعش نسبت به آتش زدن نفت خام در داخل خندق ها در جنوب شرقی نینوا اقدام کرده و در پی آن دود غلیظی منطقه را پوشانده است.

این منبع افزود که گروه تروریستی داعش به منظور ممانعت از پیشروی نیروهای مشترک عراق و دفع عملیات آزادسازی نینوا و همچنین اختلال در پرواز جنگنده هایی که مواضع این گروه را هدف قرار می دهند نسبت به این امر اقدام نموده است.

گفتنی است که «حیدر العبادی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بامداد دوشنبه رسما آغاز عملیات آزادسازی موصل را اعلام کرد و نیروهای عراقی در این مدت به پیشرفت های گسترده ای در محورهای متعدد دست یافته اند.
Share/Save/Bookmark