توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51933
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۸
کی‌روش: آقایان در یک ماه آینده جای مرا خواهند گرفت/حرف قلعه‌نویی خنده‌دار است/من یک شهروند «افتاده» پرتغالی هستم!
سرمربی تیم ملی فوتبال با بیان اینکه حرف سرمربی ذوب‌‌آهن خنده‌دار است، گفت: علی کریمی و امیر قلعه‌نویی توهین‌ها می‌کنند و فدراسیون هم به‌راحتی چشمش را می‌بندد.
کی‌روش: آقایان در یک ماه آینده جای مرا خواهند گرفت/حرف قلعه‌نویی خنده‌دار است/من یک شهروند «افتاده» پرتغالی هستم!
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم, کارلوس کی‌روش پیش از آغاز تمرین امروز تیم ملی درباره اعلام فهرست اولیه تیم ملی گفت: این قوانین بین‌المللی است که باید به آن احترام بگزاریم. طبق قوانین فیفا باید یک لیست بلندمدت و آماده‌باش را ارسال می‌کردیم و اسامی که شما می‌بینید در شش ماه گذشته زیر نظر داشتیم و در نهایت به این لیست رسیدیم. نفراتی از این لیست خارج شدند و این لیست دقیقاً در فرصتی منتشر شد که فیفا به ما اعلام کرده بود.

وی در مورد دعوت بازیکنانی مانند بیت‌آشور به تیم ملی گفت: باید این لیست 35نفره را در مهلت تعیین‌شده به فیفا ارسال می‌کردیم و از این به بعد به هر دلیلی یک بازیکن مصدوم شود و نتواند حضور داشته باشد فقط از این لیست می‌توانیم جایگزین را انتخاب کنیم. برنامه‌‌ای که در ذهنم داشتم این بود که بعد از بازی با ازبکستان لیست 23نفره را اعلام کنیم و برنامه این بود که پس از 20 می و بازی با ازبکستان لیست نهایی اعلام شود ولی همان‌طور که می‌دانید برنامه اصلی جام جهانی توسط مسئولان فدراسیون و دیگران به برنامه مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تغییر کرد و به همین دلیل ما بعد از بازی با ازبکستان نمی‌توانیم لیست 23نفره تیم ملی را اعلام کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در مورد صحبت‌های امیر قلعه‌نویی مبنی بر اینکه اعلام لیست تیم ملی در این تاریخ اتفاقی نبوده است تصریح کرد: آقای قلعه‌نویی این حرف را گفته‌اند؟ خنده‌دار است. اینکه باید لیست 35نفره اعلام شود، تصمیمی بود که از سوی فیفا اعلام شده بود و باید از سوی تمام کشورها این لیست اعلام می‌شد. قلعه‌نویی یک شهروند ایرانی است در کشوری که بیش از 2500 سال قدمت تاریخی دارد و در کشور بزرگ و فوق‌العاده ایران. بنده هم یک شهروند افتاده پرتغالی هستم که در ایران کارم را انجام می‌دهم.

کی‌روش افزود: به همین دلیل که قلعه‌نویی ایرانی است می‌تواند وجاهت و اخلاق‌مداری من را زیر سؤال ببرد و آیا این درست است که علامت سؤال‌ها را مقابل وجاهت و اخلاق‌مداری من قرار دهد؟ علی کریمی و قلعه‌نویی این توهین‌ها را انجام می‌دهند و فدراسیون هم به‌راحتی چشمش را می‌بندد. اگر من حرفی هم بزنم همه فکر می‌کنند کی‌روش توهین می‌کند و فرهنگ ایران را زیر سؤال می‌برد. من در ایران این را یاد گرفتم اگر توهینی می‌شود، باید تشکر کنم و بگویم به این حرف‌ها ادامه دهید. بنده جواب نمی‌دهم، چون اگر پاسخگو باشم در عرض یک دقیقه فدراسیون به من زنگ می‌زند و می‌گوید "باید ساکت باشی در غیر این‌صورت جریمه می‌شوی."، من هم به همین دلیل از قلعه‌نویی تشکر می‌کنم و می‌گویم به این حرف‌ها ادامه دهد. ما یک اردوی آماده‌سازی در راه جام جهانی برنامه‌ریزی کرده بودیم، اما این اردو به هم ریخت و الآن باید فقط تشکر کنم.

وی گفت: من از حرف‌های قلعه‌نویی شگفت‌زده هستم، باید این موضوع مطرح شود که او امسال اجازه نداد بازیکنانش به تیم ملی بیایند. این حرف‌ها را مدیرعامل و رئیس ذوب‌آهن به من زد. دیگر کافی است آقایان در یک ماه آینده جای مرا خواهند گرفت.
Share/Save/Bookmark