توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28533
پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۵
گزارشی از فساد اخلاقی دست‌اندرکاران شبکه سلطنتی انگلیس
«شوالیـه‌های» تجاوز جنسی در BBC
«شوالیـه‌های» تجاوز جنسی در BBC
سریال رسوایی‌های جنسی دست‌اندرکاران بی‌بی‌سی همچنان در حال پخش است و هر روز ابعاد جدیدتری از اقدامات غیرانسانی کارکنان «شبکه سلطنتی انگلیس» افشا می‌شود.


به گزارش خط نیوز ، رسوایی‌های جنسی مجریان و سوء استفاده جنسی تهیه کنندگان و دست اندرکاران شبکه خبری «بی بی سی» هر روز ابعاد جدیدتری پیدا می‌کند و این سریال دنباله‌ دار همچنان ادامه دارد.

اردیبهشت ۹۲ بود که واحد مرکزی خبر از لندن گزارش داد: استیوارت هال (Stuart Hall) تهیه کننده بی بی سی اعتراف که در فاصله سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۵ به ۱۴ دختر، از جمله یک دختر ۱۰ ساله، تعرض کرده است.





* بی‌بی‌سی وحشت زده می‌شود!

استیوارت هال که به مدت نیم قرن از گویندگان، مجریان و تهیه کنندگان بی بی سی بود در سال ۲۰۱۲ لقب افراد برجسته انگلیس را دریافت کرد.

سخنگوی بی بی سی که پس از آشکار شدن سریال رسوایی سوء استفاده جنسی کارکنانش از کودکان انگلیسی، مدام ابراز شرمندگی کرده است در این باره گفت: بی بی سی از اقدامات بی‌شرمانه استیوارت هال، وحشت زده شده است و همدردی خود را با قربانیان ابراز می‌کند.



* شوالیه تجاوز!



«جیمی ساویل» یک شخصیت بسیار معروف و عجیب و غریب است که در سال ۱۹۹۰ لقب شوالیه را نیز دریافت کرد.

وی که در اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۸۴ سالگی مرد، کارگردان قسمت دیگری از سریال «فساد جنسی کارکنان بی‌بی‌سی» است که با ۱۴ فقره اتهام تجاوز جنسی مواجه شد.



ساویل در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ یکی از بزرگترین ستاره‌های تلویزیونی انگلیس بود، اما پس از مرگ وی در سال ۲۰۱۱، پلیس کشف کرد که وی در مقیاس بی سابقه‌ای مرتکب جرائم جنسی شده است.

گفته می‌شود تراویس این تجاوزها را در سالهای ۱۹۷۷ تا ۲۰۰۷ علیه زنان و دخترانی که بعضی از آنها ۱۵ ساله بوده اند، مرتکب شده است.

دو اتهام تازه علیه تراویس مربوط به تجاوز به یک دختر ۱۶ ساله بین ژانویه ۱۹۹۲ تا دسامبر ۱۹۹۳ است.



* تجاوز جنسی شوالیه به اجساد



گفته می‌شود زمانی که ساویل به عنوان نماینده مرکز سلامت انگلیس در بیمارستان‌‌های این کشور مشغول به کار بوده است، علاوه بر تجاوز به بیش از ۱۰۳ تن از کارکنان، با اجساد مردگانی که در سردخانه‌ها نگه‌داری می‌شده‌اند نیز ارتباط جنسی برقرار می‌کرده است.

پس از چندی خبرگزاری فرانسه ابعاد جدیدتری از فساد این مجری باسابقه بی‌بی‌سی افشا کرد.

خبرگزاری فرانسه در این خصوص نوشت: براساس تحقیقات جدیدی که صورت گرفته است مشخص شد "جیمی ساویل" مجری سابق برنامه‌های کودک در شبکه بی بی سی در زمان حیات خود بیش از ۵۰۰ کودک را که در میان آنها قربانیان دو ساله نیز وجود داشته مورد سوءاستفاده جنسی قرار داده است.

تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر قربانیان ساویل در گروه سنی ۱۳ تا ۱۵ سال قرار داشتند.

این رسوایی، شبکه بی بی سی را وارد بحرانی کرد که به استعفای "جرج انتویستل" مدیرکل این شبکه در نوامبر ۲۰۱۲ انجامید.

سریال رسوایی‌های جنسی دست اندرکاران بی بی سی، همچنان در انگلیس در حال پخش است و هر روز ابعاد جدیدتری از اقدامات غیرانسانی کارکنان «شبکه سلطنتی انگلیس» افشا می‌شود.
Share/Save/Bookmark