توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 30503
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۸
هر بورسیه‌ای که بد نیست!/ پاسخ آقای «حسین-ف» به خبر ویژه کیهان!
آقای «حسین-ف» پدر خانم «م-ف» در واکنش به خبر ویژه روز دوشنبه ۲۸ مهر اعلام کرد هر بورسیه‌ای بد نیست و می‌تواند فرصتی برای دفاع از انقلاب باشد.
هر بورسیه‌ای که بد نیست!/ پاسخ آقای «حسین-ف» به خبر ویژه کیهان!
به گزارش خط نیوز ، در پی انتشار خبری از نشریه بزینس انسایدر مبنی بر تحصیل فرزندان برخی دیپلمات‌ها در خارج کشور، آقای حسین-ف توضیحی ارائه کرد. در خبر مذکور قید شده بود که خانم «م-ف» پس از تحصیل در دانشگاه کلمبیا بورس دویچه بانک را دریافت کرده، در کالج مدرسه اقتصاد لندن مشغول به تحصیل شده و در حال حاضر نیز در شعبه لندن دویچه بانک مشغول کار است. همچنین همسر خانم ف که پسر آقای غلامعلی-خ می‌باشد و هم‌اکنون در دانشگاه آکسفورد مشغول تحصیل می‌باشد، در برخی سفرهای خارجی خاتمی از جمله به نیویورک مترجم خاتمی بوده است.

حسین-ف در واکنش بی‌آنکه به اصل خبر متعرض شود، نوشت: برخی رسانه‌های داخلی به نقل از برخی رسانه‌های خارجی به تکرار دروغ و مغلطه‌ای به نام تحصیل بستگان دولت یازدهم در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی پرداخته‌اند. ناراحتی برخی رسانه‌ها از افشای پرونده بورسیه‌های غیرقانونی در دولت قبل قابل درک است، آنچه قابل درک نیست افتادن این رسانه‌ها- به خصوص رسانه‌های منتسب به نظام- در دام رسانه‌های خارجی است.

وی همچنین نوشت: هر بورسیه‌ای بد نیست. بورسیه‌ای بد است که به صورت غیرقانونی و براساس مناسبات قدرت و حکومت به دست آید و اتفاقا بورسیه‌ شدن در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی چون تابع قواعد و قوانین سخت‌تری است و مانند مناسبات دولت سابق ایران نیست، نشانه توان علمی و فرهنگی افراد و مایه فخر ایران است نه طعنه دوستان.

وی همچنین می‌افزاید: بورسیه شدن در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی با حفظ هویت ملی و دینی می‌تواند یک فرصت برای فرزندان ایران و انقلاب باشد که از درون مناسبات جوامع غربی از ارزش‌های ملی و دینی خود دفاع کنند.

«حسین-ف» همچنین امانوئل انولنگی نویسنده مقاله بزینس انسایدر را صهیونیست تندرو و جنگ‌طلب معرفی کرد.

گفتنی است در خبر ویژه کیهان سخنی از قانونی یا غیرقانونی بودن بورسیه‌های تحصیلی افراد مورد نظر به میان نیامده بود و صرفا به تحصیل فرزندان برخی از مسئولان نظام در آمریکا و اروپا اشاره شده بود که این نکته نیز از سوی آقای «حسین-ف» نفی نشده است.

منبع: کیهان
Share/Save/Bookmark