توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47893
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۶
عملکرد ضعیف بانوان و خداحافظی تلخ با اردن
تیم ملی فوتبال بانوان ایران در حالی در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا شرکت کرد که فقط 2 ماه از تشکیل تیم می‌گذشت.
عملکرد ضعیف بانوان و خداحافظی تلخ با اردن
به گزارش خط نيوز به نقل از فارس؛ تیم ملی فوتبال بانوان ایران در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا با قبول 2 شکست سنگین مقابل ویتنام و میانمار و یک پیروزی مقابل سنگاپور شانس صعود به مرحله دوم را از دست داد، اتفاقی که کاملا قابل پیش‌بینی بود.
تیم ملی فوتبال ایران در حالی در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا شرکت کرد که فقط 2 ماه از تشکیل این تیم می‌گذشت و بعد از تعطیلی دو ساله و عدم حضور ایران در رنکینگ فیفا و همین طور با نقدهایی که رسانه‌ها داشتند بالاخره تیم ملی بانوان تشکیل شد، هر چند این فرصت کوتاه عملاً نمی‌توانست کاستی‌های 2 ساله را برای چنین رقابت مهمی جبران کند.
هر زمانی که صحبت از تشکیل تیم ملی فوتبال بانوان بود، این حرفها از سوی مسئولان مطرح می‌شد که مسابقه‌ای پیش رو نداریم، بنابراین تشکیل تیم ملی هم ضرورتی ندارد، غافل از اینکه در این فاصله رقیبان ایران در تلاش هستند تا با برگزاری اردوها و دیدارهای دوستانه خود را به تیم‌های مطرح جهان نزدیک کنند.
اگرچه تلاش بانوان فوتبالیست را برای کسب نتیجه نباید کتمان کرد، اما باید قبول کنیم که برگزاری اردو در فاصله دو ماه مانده به چنین رقابتی کارگشا نخواهد بود. شکست‌های سنگین نیز برای مردم کشورمان این ابهام را به وجود می‌آورد که حضور و یا عدم حضور بانوان در مسابقات برون‌مرزی فایده‌ای ندارد! همین صحبت‌ها نیز برای بانوان فوتبالیست کشورمان سنگین تمام خواهد شد و این سوال در اذهان به وجود می‌آید که چرا بانوان در فدراسیون فوتبال دیده نمی‌شوند؟ با این نتایج ضعیف چرا آنها در مسابقات شرکت می‌کنند؟
صحبت ما با مسئولان فدراسیون فوتبال است چه در دو سال گذشته و چه حالا که باید فکری اساسی برای تیم بانوان کرد. اگر می‌خواهیم حداقل در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم نباید این تیم که حالا شکل گرفته به حال خود رها شود و از همه مهمتر اینکه با توجه ویژه به تیم‌های پایه بتوانیم در دوره بعدی این بازی‌ها نتایج قابل قبولی داشته باشیم.
زمانی که در سال 2012 این فرصت فراهم شد تا بانوان بتوانند با پوشش اسلامی در مسابقات شرکت کنند، حداقل این فرصت خوب را از آنها نگیریم و با برگزاری اردوها و مسابقات تدارکاتی زمینه بهترین حضور را فراهم کنیم.
ایران در آخرین بازی خود روز سه‌شنبه به مصاف سوریه می‌رود. نتایج این بازی هیچ تاثیری در روند صعود به مرحله دوم نخواهد داشت. تیم‌های میانمار و ویتنام هم در همین روز برای صعود به دور دوم با هم رقابت می‌کنند.
مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا در سال 2018 با حضور 8 تیم در اردن برگزار می‌شود.
Share/Save/Bookmark