توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 55948
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۶
دوره‌ای که دانشکده محیط زیست برگزار می‌کند
از کنترل خشم تا اسلحه‌شناسی و تعقیب و گریز/آموزش‌های تئوری و عملی برای محیط‌بانان
از کنترل خشم تا اسلحه‌شناسی و تعقیب و گریز/آموزش‌های تئوری و عملی برای محیط‌بانان
صد محیط‌بان از سراسر کشور برای شرکت در دوره آموزشی ۱۵ روزه‌ای که در مرکز آموزش‌های محیط‌بانی دانشکده‌محیط‌زیست در کرج برگزار می‌شود حاضر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشکده محیط زیست از آغاز دوره آموزش جامع محیط‌بانان کشور در مرکز آموزش‌های محیط‌بانی دانشکده خبر داد و گفت: دوره جدید آموزش‌های محیط‌بانی با ساختار جدید و تاکید بر توان‌افزایی محیط‌بانان به ویژه در بخش‌های تخصصی آنها طراحی شده و به اجرا در می آید.

اسکندر امیدی نیا با بیان اینکه «آموزش» فرایندی است که نباید تحت هیچ شرایطی متوقف شود، اظهار کرد: در چندماه گذشته کارشناسان بخش آموزش‌های دانشکده محیط‌زیست با مدیران سازمان حفاظت محیط‌زیست جلسات متعددی برای آسیب‌شناسی دوره‌های آموزشی محیط‌بانان برگزار کردند که خروجی آن در دوره‌های جدید اجرایی خواهد شد.

وی گفت: اصول جلب مشارکت و کار با جوامع بومی و محلی، کنترل خشم، بیماری‌های حیات وحش، اصول گشت‌زنی، تعقیب و گریز، دفاع شخصی، اسلحه‌شناسی، ضابطین قضایی، فنون مدیریت حیات‌وحش، شناخت تنوع و پوشش گیاهی ایران، نقشه‌خوانی، جهت‌یابی و کار با GPS، اطفا حریق در منابع‌طبیعی، حیات‌وحش ایران، قوانین و مقررات محیط زیست، شناخت آلاینده‌های محیط زیست و ... از مهمترین دروسی هستند که در این دوره آموزش داده می‌شود.

رئیس دانشکده محیط زیست گفت: محیط بانان علاوه بر دوره‌های تئوری، طی چند دوره عملی با جوانب عملی این کار آشنا می‌شوند و با رفتن به میدان تیر، اطفای حریق در محیط شبیه سازی شده، مانور تعقیب و بازداشت متهمین و اقداماتی نظیر آن به صورت عملی با این موقعیت‌ها آشنا می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده محیط زیست، وی با بیان اینکه در پایان این دوره ارزشیابی انجام شده و آزمون نهایی از محیط‌بانان گرفته می‌شود، گفت: سطح دانش و مهارت محیط‌بانان سنجیده می‌شود که نمره آن در ارتقا و امتیازهای استخدامی تاثیرگذار است.
Share/Save/Bookmark