توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70518
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۹
رییس ستاد انتخابات کرمانشاه مطرح کرد؛
ضرورت تامین زیرساخت‌های ارتباطی شعب اخذ رای
رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود، گفت: زیرساخت‌های ارتباطی شعب اخذ رای باید تأمین شود.
ضرورت تامین زیرساخت‌های ارتباطی شعب اخذ رای
علی شعبانی صبح شنبه در نشست فرمانداران، شهرداران و بخشداران استان کرمانشاه با استاندار کرمانشاه که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: کشور امسال رویداد بسیار مهمی به نام انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش دارد که مقام معظم رهبری آن را مظهر قدرت ملی دانستند و اگر می‌خواهیم کشور مقتدر باشید باید مشارکت داشته باشیم.

وی افزود: امسال انتخابات مستقیماً به امنیت و اقتدار کشور رقم خورده و چهار راهبرد سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده که باید در دستور کار مستقیم مجریان انتخابات قرار بگیرد و امروز این نشست با افرادی برگزار شده که در ارتباط مستقیم با مردم هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: دلیل اهمیت این جلسه فرصت اندک باقی مانده تا زمان برگزاری انتخابات در یازدهم اسفند ماه است که مهم‌ترین رکن و وظیفه مسئولان افزایش مشارکت است زیرا دشمنی که مردم این سرزمین را به شهادت می‌رساند در کنار آن با انجام عملیات جنگ روانی سعی در ناامیدی مردم دارد تا بتواند قدرت ملی را کاهش دهد.

شعبانی تاکید کرد: انجام درست و به موقع فرآیند انتخابات تکلیف شرعی است و وظیفه داریم تا به راهبردهای انتخاباتی مد نظر مقام معظم رهبری عمل کنیم و فرمانداران، بخشداران و دهیاران باید خود را در مقابل افزایش مشارکت در انتخابات مسئول بدانند.

وی ادامه داد: ما به عنوان مجریان و مسئولین انتخابات باید اصل بی طرفی را رعایت کنیم زیرا در سلامت انتخابات مهم است و نباید خروجی صندوق رأی برای مجریان مهم باشد و تنها انتخاب و خواست مردم تأثیرگذار است و ما تنها مجری انتخابات هستیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: از هیچکس مانند مجریان انتخابات پذیرفته نیست که بخواهند امکانات خاصی را در اختیار کاندیدها قرار دهند و با وجود آنکه هر کس حق رأی خود را دارد اما با افرادی که جزو مجریان انتخابات هستند و بخواهند فعالیت و تبلیغاتی انتخابات خاصی را داشته باشند برخورد خواهیم کرد.

شعبانی با اشاره به اینکه باید اخبار انتخابات و ضرورت مشارکت به مردم اطلاع رسانی شود، بیان کرد: شهرداری‌ها با استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی می‌توانند فضاسازی شهری را در آستانه انتخابات داشته باشند زیرا این ظرفیت در ارتباط مستقیم با مردم است.

وی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه دارای هنرمندان توانمندی است که حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمادگی دارند تا با استفاده از این ظرفیت اهمیت حضور در انتخابات را تبیین کنند زیرا هنر می‌تواند با زبان ساده مفاهیم را انتقال دهد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: فضای جامعه ما نیازمند شادی و نشاط است و باید اعیاد رجب و شعبانیه و دهه فجر به صورت گسترده برگزار شود.

شعبانی عنوان کرد: تا به امروز فرآیند انتخابات در استان کرمانشاه به خوبی انجام گرفته که مورد تأیید و رضایت وزارت کشور بوده است و هر یک از ما سفیران تبیین انتخابات هستیم.

وی با اشاره به ضرورت تأمین زیرساخت‌های لازم برای حوزه‌های شعب اخذ رأی، بیان کرد: وضعیت اینترنت و آنتن دهی شعب اخذ رأی باید بررسی شود زیرا انتخابات امسال به صورت آنلاین خواهد بود و افراد می‌توانند با شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت رأی دهند و دیگر مُهری در شناسنامه درج نخواهد شد و تاکید داریم دستگاه‌های اخذ رأی در داخل ساختمان مربوطه تست شوند.
Share/Save/Bookmark