توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70608
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۰
معاون استانداری کرمانشاه:
همه دستگاه‌ها برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده شوند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه بر لزوم آماده شدن همه دستگاه‌های ذیربط استان برای میزبانی از مسافران نوروزی تاکید کرد.
همه دستگاه‌ها برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده شوند
طهماسب نجفی، روز (۲۸ دی) در دومین نشست ستاد خدمات سفر استان، ویژه ایام نوروز، بااشاره به تقارن نوروز امسال با ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: باید تدابیر خاصی برای این ایام اندیشیده شود که هم به استقبال ماه مبارک رمضان و هم سفرهای نوروزی برویم.

وی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر استان باید به مانند سالهای گذشته همکاری مناسبی را برای این ایام داشته باشند.

معاون استانداری کرمانشاه اضافه کرد: متاسفانه در سالهای گذشته برخی از دستگاه ها کم کاری هایی داشتند که تذکر لازم به آنها داده شد، اما امسال دیگر از هیچ دستگاهی کم کاری را نمی پذیریم و همه باید پای کار باشند.

وی تاکید کرد: میراث فرهنگی به عنوان دبیرخانه ستاد خدمات سفر باید دوندگی های بیشتری نسبت به سایر دستگاه ها داشته باشد و اگر دستگاهی هم با او همکاری نکرد، آن را به ما معرفی کند.

نجفی با بیان اینکه بواسطه ایام اربعین ظرفیت های زیرساختی خوبی در استان ایجاد شده که در ایام نوروز هم از آنها استفاده می شود، اظهار کرد: برای اربعین امسال ۵۳۶ سرویس بهداشتی را از کنگاور تا غرب استان با اعتبارات شهرداری ها احداث کردیم که نگاه ما برای اجرای این پروژه ها در ابتدا موضوع اربعین و سپس میزبانی از مسافران نوروزی و گردشگران بود.

وی در ادامه با تاکید براینکه نقاط ضعف زیرساختی استان پیش از شروع سفرهای نوروزی باید احصاء شود، عنوان کرد: به این منظور باید یک کارگروه ویژه با حضور چند دستگاه ذیربط تشکیل شود و تمام زیرساخت های استان را اعم از مجتمع های خدماتی رفاهی، نمازخانه ها، سرویس های بهداشتی و ... در محورهای مختلف استان بررسی و مشکلات را شناسایی کنند تا توسط دستگاه مربوطه رفع شود.

معاون استانداری کرمانشاه به در پیش بودن انتخابات اسفند هم اشاره کرد و گفت: طبق دستور استاندار پاره ای از اقدامات همچون زیبا سازی فضای شهری که قرار است برای ایام نوروز انجام شود را باید به قبل از انتخابات موکول کرد تا فضای شهرها در آستانه انتخابات متحول شود.

وی بر لزوم کاهش آمار تصادفات در ایام نوروز امسال هم تاکید کرد و افزود: متاسفانه در نوروز گذشته آمار تصادفات استان بالا بود، لذا امسال باید برخی از دستگاه‌ها با پلیس همکاری داشته باشند تا آمار تصادفات استان کاهش پیدا کند.

نجفی اعلام کرد: با توجه به اینکه بخشی از تصادفات نوروز سال قبل مربوط به راه های فرعی بود، برای نوروز امسال باید به راه های فرعی هم توجه داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: همچنین از آنجایی که یکی از مشکلات بصری در شهر کرمانشاه بویژه در ورودی شهر انباشت نخاله های ساختمانی است، باید تمهیداتی برای برداشتن آنها و برخورد جدی و قاطع از طریق مراجع قضایی با رانندگانی که این نخاله ها را تخلیه می کنند، صورت گیرد.

معاون استانداری کرمانشاه در پایان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست تا اعتبارات مورد نیاز را برای تبلیغات گردشگری در اختیار میراث فرهنگی قرار دهد.
Share/Save/Bookmark