توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64858
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۱
وزیر بهداشت: کنکور در موعد مقرر برگزار می‌شود
وزیر بهداشت با بیان این‌‌که بزرگترین دغدغه همه ما، حفظ سلامت عزیزان است، از برگزاری کنکور در موعد مقرر خبر داد و گفت: نظارت‌های قوی بر اجرای پروتکل‌ها خواهیم داشت تا حتی یک نفر هم به کرونا مبتلا نشود.
وزیر بهداشت: کنکور در موعد مقرر برگزار می‌شود
به گزارش خط نيوز، جلسه بررسی نحوه برگزاری کنکور سراسری با حضور وزرای بهداشت و علوم، روسای کمیسیون‌‌های بهداشت و آموزش مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس ساعتی پیش در وزارت بهداشت برگزار شد.

دکتر سعید نمکی در حاشیه این جلسه گفت: بزرگترین دغدغه همه ما، حفظ سلامت عزیزان است و هر فرزند این سرزمین را فرزند خود می‌‌دانیم. در این جلسه به جنبه‌‌های مختلف پرداختیم و موارد مختلف، مورد جمع بندی قرار گرفت.

وی افزود: حاصل این گفت‌وگو و بحث چند ساعته این شد که کمیته‌ای با حضور رؤسای کمیسیون‌ها به انضمام کمیسیون اجتماعی و فرهنگی تشکیل شود و در کنار همکاران من در وزارت بهداشت و وزارت علوم و تحقیقات و سازمان سنجش، پروتکل‌ها مرور شوند و پروتکل‌ها با سختگیری بیشتری نسبت به آزمون دکتری تدوین شوند تا بتوانیم سه مرحله نقل و انتقال داوطلبین به داخل حوزه امتحانی و ورود و خروج را با پروتکل‌‌های سختگیرانه دنبال کنیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: نهایتاً تصمیم به برگزاری کنکور در تاریخ مقرر 31 مرداد گرفته شد تا هم داوطلبان از اضطراب خارج شوند و هم این‌‌که تکلیف برگزارکنندگان کنکور مشخص شود اما این تضمین را هم خواهیم داد که نظارت‌های ما بر رعایت پروتکل‌‌ها به گونه‌‌ای قوی باشد که حتی یک نفر هم به کرونا مبتلا نشود.

نمکی ادامه داد: قرار شد در مناطق مختلف پروتکل‌‌ها تغییر کند؛ قرار شد فاصله‌گذاری حداقل دو متری رعایت شود و ماسک و پک بهداشتی برای داوطلبان تهیه شود؛ تنها از 20 درصد فضای مکان‌های برگزاری آزمون استفاده شود. همچنین مقرر شد ناظرینی به صورت مشترک با سازمان بسیج و سازمان‌های مردم نهاد بر برگزاری کنکور نظارت داشته باشند.
Share/Save/Bookmark