توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 30828
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵
تحقیق آمریکا از یک بانک انگلیسی به دلیل نقض احتمالی تحریم های ایران
منابع آگاه اعلام کردند که مقام های آمریکایی در حال تحقیق از بانک استاندارد چارترد به خاطر نقض احتمالی تحریم‌های آمریکا مرتبط با فعالیت های بانکی برای اشخاص ایرانی در دوبی هستند.
تحقیق آمریکا از یک بانک انگلیسی به دلیل نقض احتمالی تحریم های ایران
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خط نیوز به نقل از رویترز، تحقیقات تازه مقام های آمریکایی از بانک استاندارد چارترد که شعبه اصلی آن در لندن مستقر است بر اساس شواهدی است که بازرسان فدرال و دولتی آمریکا پیش از این در جریان تحقیقات انجام شده از بانک فرانسوی بی ان پی پاریباس به دست آورده اند. این بانک فرانسوی نیز تابستان امسال به جرم نقض تحریم های آمریکا علیه ایران به پرداخت ۸.۹ میلیارد دلار جریمه محکوم شده است.

بر اساس این گزارش یک منبع آگاه در این باره تاکید کرد که بازرسان آمریکایی در جریان تحقیق از بانک بی ان پی پاریباس به شواهدی دست یافته اند که نشان می دهد این بانک فرانسوی همکاری هایی را با یک شرکت ثبت شده در دوبی انجام داده است که این شرکت ظاهرا متعلق به یک ایرانی بوده است. بازرسان دریافته اند که این شرکت یک حساب بانکی نیز در بانک استاندارد چارترد داشته است.

داشتن چنین حساب بانکی بر خلاف قوانین تحریم های آمریکا علیه ایران است . قوانین آمریکا هرگونه فعالیت حساب های بانکی ایران بر اساس مبادلات با دلار را ممنوع اعلام کرده است.

سخنگوی دادستان منطقه منهتن و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده اند. سخنگوی استاندارد چارترد نیز حاضر نشده است تا در خصوص این مساله توضیح دهد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز روز چهارشنبه گزارش داده بود که بازرسان قضایی نظارت و بازرسی جدیدی را از استاندارد چارترد به خاطر نقض احتمالی تحریم ها آغاز می کنند ولی در این گزارش اشاره ای به جزییات این تحقیقات نشده بود.

استاندارد چارترد در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز ۶۶۷ میلیون دلار جریمه به خاطر نقض تحریم های ایران و سایر کشورهای تحریم شده از سوی آمریکا پرداخت کرده است. این منبع آگاه افزود: کشف این حساب بانکی شرکت ایرانی در استاندارد چارترد در جریان تحقیقات از بانک بی ان پی پاریباس احتمال دست داشتن استاندارد چارترد در نقض تحریم های ایران را بیشتر کرده است.






Share/Save/Bookmark