توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 49198
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۷
با تصویب آیین‌نامه «حمایت از معتادان بی‌بضاعت» اعلام شد
بهره‌مندی معتادان فاقد مدارک هویتی از پوشش «بیمه درمان اعتیاد»
بهره‌مندی معتادان فاقد مدارک هویتی از پوشش «بیمه درمان اعتیاد»
معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به مشکل بهره‌مندی معتادان و گروه‌های فاقد مدارک هویتی از بیمه اعتیاد از تصویب آئین‌نامه «حمایت از معتادان بی ‌بضاعت» و توافق بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بهره‌مندی معتادان از خدمات مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت، مستلزم ارائه مدارک هویتی است، گفت: بسیاری از این افراد، معتادان متجاهر و بی‌خانمانی هستند که این مدارک را در اختیار ندارند. این در حالیست که این افراد بیش از سایر گروه‌ها به خدمات ارائه شده در قالب بیمه اعتیاد نیازمندند.


وی با اشاره به اینکه پیشنهاد شده است تا بخشی از بودجه بیمه اعتیاد از طریق سازمان بهزیستی کشور به این افراد اختصاص داده شود، افزود: در تلاشیم تا با هماهنگی میان دستگاه‌های مربوطه برای این قبیل بیماران اعتبارات لازم را دریافت کنیم و در اختیار آنان قرار دهیم؛چرا که این عده شایسته ترین بیماران برای برخورداری از این اعتبار و بودجه هستند.


معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در ادامه تصریح کرد: در جلسه ای که اخیرا با حضور متخصصان، صاحب نظران، جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان بهزیستی، و مسوولان و کارشناسان دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه ها برگزار شد، تصمیمات خوبی گرفته شده و هماهنگی‌های مناسبی برای درمان کودکان مصرف کننده مواد مخدر انجام شده است.


براتی سده با بیان اینکه بر اساس توافق‌های اخیر مقرر شده تا از طریق هماهنگی‌های بین دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و دانشگاه های تابعه آن نسبت به سم زدایی از این قبیل کودکان اقدام شود، ادامه داد: بر این اساس کودکانی که دارای والدین سالم و مناسب هستند، تحویل خانواده خود می‌شوند. کودکان بد سرپرست یا بی‌سرپوست نیز از طریق معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی، در مراکز «شبه خانواده» تحت پوشش قرار خواهند گرفت و خدمات لازم را دریافت می‌کنند.


وی در ادامه با تاکید بر اینکه این امر مستلزم هماهنگی با مقام قضایی است، تصریح کرد: همکاران ما در حوزه مربوطه در سازمان بهزیستی در حال انجام این هماهنگی‌ها هستند. اولویت اول ما درمان کودکان مصرف کننده مواد مخدر و دریافت خدمات سرپایی توسط آنها است. تعداد اندکی از این کودکان نیز نیازمند خدمات بستری هستند که این خدمات باید در مراکز بیمارستانی و تحت نظر متخصصان مربوطه ارائه شود.
Share/Save/Bookmark