توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 29758
سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵
۱۵ هزار میلیارد ریال مجموع بدهی‌های دانشگاه‌ها
امید: سرانه فضای دانشجویی در ایران ۲۰ مترمربع است
معاون مالی اداری وزارت علوم گفت:سرانه فضای دانشجویی در ایران ۲۰ مترمربع است.
امید: سرانه فضای دانشجویی در ایران ۲۰ مترمربع است
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خط نیوز ، محمدحسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه زنجان گفت: براساس برنامه پنجم توسعه تا پایان سال ۹۴ باید ۱۲ هزار نفر عضو هیات علمی جذب دانشگاه‌ها شوند که تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ نفر جذب شده‌اند.

وی اظهار داشت: تا پایان شهریور امسال هم که پورتال‌ نام‌نویسی فعال بود حدود ۱۰ هزار نفر داوطلب برای عضویت هیئت علمی ثبت‌نام کردند که بررسی پرونده‌های آنان نیز در حال انجام است.

قائم مقام ستاد خیرین وزارت علوم با بیان اینکه در زمینه تحقیقات و پژوهش نیز دانشگاه‌های کشور هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده‌اند و باید برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد، گفت: مقام معظم رهبری در طول ۲۰ سال گذشته و در زمان فعالیت همه دولت‌های گذشته به گفتمان علم و فناوری تاکید داشتند و همچنان به این گفتمان پایبند هستند.

امید با بیان اینکه در سال‌های گذشته حدود ۶۰ دانشگاه در مناطق مختلف کشور راه‌اندازی شده است، یادآور شد: علاوه بر ایجاد مراکز آموزش عالی، باید جذب نیرو برای فعالیت در این مراکز نیز در اولویت قرار گیرد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم‌، میزان اعتبار اختصاصی به طرح‌های عمرانی دانشگاه‌های کشور را ۵هزار میلیارد ریال اعلام کرد و در زمینه همراهی خیرین در ساخت و سازهای دانشگاهی نیز افزود: اکنون در کشور ۱۷ هزارمترمربع فضای دانشگاهی به همت خیرین در دست ساخت است.

**هم‌اکنون ۱۵ هزار میلیارد ریال مجموع بدهی‌های دانشگاه‌هاست**


امید در بخش دیگری از سخنان خود به بدهی دانشگاه‌ها نیز اشاره کرد و تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۵ هزار میلیارد ریال مجموع بدهی‌های دانشگاه‌هاست که این میزان بدهی به پیمانکاران حاصل اجرای بی‌ضابطه طرح‌های عمرانی، افزایش نرخ ارز و بحث تحریم‌هاست.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم با بیان اینکه نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کل دانشجویان از دیگر پارامترهای مورد توجه در دانشگاه‌ها است، گفت: این نسبت در دانشگاه‌های کشور باید به ۵۰ درصد برسد.

امید با اشاره به نسبت سرانه فضای کالبدی دانشگاه‌ها گفت: برای هر دانشجو ۲۰ مترمربع باید در نظر گرفته شود که در حال حاضر در دانشگاه زنجان این میزان ۱۰ مترمربع است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم در پایان افزود: دانشگاه زنجان به عنوان دانشگاه مادر در استان باید محور توسعه قرار گیرد زیرا این دانشگاه جزو دانشگاه‌های معتبر کشور بوده و دانشجویان و استادان نخبه‌ای دارد.
Share/Save/Bookmark