توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63778
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۹
رییس مرکز بهداشت استان:
فعلا خبری از "کرونا" در کشور نیست/ آماده‌باش مرزها و مراکز بهداشتی و درمانی کرمانشاه ادامه دارد
فعلا خبری از "کرونا" در کشور نیست/ آماده‌باش مرزها و مراکز بهداشتی و درمانی کرمانشاه ادامه دارد
رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون موردی از کرونا در کشور و استان گزارش نشده، گفت: وضعیت کرونا در کشورهای جهان و منطقه همچنان تحت نظر است و آماده باش مرزها و مراکز درمانی و بهداشتی استان ادامه دارد.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تاکنون موردی از کرونا در کشور گزارش نشده، گفت: خوشبختانه با اقدامات خوب در بحث کنترل ورود این بیماری به کشور تاکنون موردی از این بیماری نه در استان و نه در کشور گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ورود این ویروس به کشور محتمل است، گفت: هیچ کس نمی تواند ادعای جلوگیری 100 درصدی از ورود این ویروس به کشور را داشته باشد و این ویروس همانطور که از چین راهی بسیاری کشورهای جهان شده، احتمال دارد وارد ایران هم بشود.

شکیبا با تاکید بر استمرار آماده باش مراکز بهداشتی و درمانی استان گفت: همه نیروها و تجهیزات پای کار هستند تا در صورت ورود احتمالی ویروس بتوانیم خدمات رسانی مطلوبی داشته و اقدامات کنترلی را انجام دهیم.

وی افزود: همچنین تشدید مراقبت ها در مرز نیز با قوت ادامه دارد و تمام مسافران ورودی به کشور تحت بررسی قرار می‌گیرند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه این ویروس در حال حاضر برای بزرگسالان خطر بیشتری دارد، گفت: اینکه کودکان به این ویروس آلوده نمی‌شوند فعلا در حد گمانه زنی است و سازمان بهداشت جهانی چیزی در این باره اعلام نکرده است.

وی افزود: آنچه مشخص است این است که سالمندان و نیز افراد با سابقه بیماری زمینه‌ای گروه های در معرض خطر این بیماری هستند و این افراد باید بیش از همه رعایت موارد بهداشتی را داشته باشند.

شکیبا شست و شوی مداوم دست‌ها با آب و صابون بویژه زمان ورود به منزل و خودداری از دست دادن، روبوسی و در آغوش گرفتن افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند را از مهمترین راهکارها در زمینه پیشگیری از این ویروس عنوان کرد.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark